Przetarg na działkę: piaseczyński, gm. Góra Kalwaria, Aleksandrów


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

177 930 zł

90,00 zł/m 2
1 977 m2
Organizator przetargu:
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2024-12-17

ZARZĄD POWIATU PIASECZYŃSKIEGO
Ogłasza SZÓSTE PRZETARGI USTNE NIEOGRANICZONE
na sprzedaż części niezabudowanej nieruchomości Powiatu Piaseczyńskiego
położonej obrębie Aleksandrów, gm. Góra Kalwaria
POSZCZEGÓLNE DZIAŁKI BĘDĄ PRZEDMIOTEM ODRĘBNEGO POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO
Dane dotyczące przedmiotu sprzedaży:
Przedmiotowa nieruchomość będąca własnością Powiatu Piaseczyńskiego, uregulowana w księdze wieczystej nr
WA1I/00016724/6, położona jest w obrębie Aleksandrów gmina Góra Kalwaria, stanowi według ewidencji gruntów i
budynków działki nr

Oznaczenie
nieruchomości

Działka ewid.
nr 67/20 o pow.
0,1977 ha z obrębu
Aleksandrów, gm.
Góra Kalwaria, KW Nr
WA1I/00016724/6

Opis nieruchomości
Działki niezabudowane,
niezagospodarowane, nieogrodzone,
częściowo porośnięte drzewami i
krzewami, nieuzbrojone, w zasięgu
napowietrzna linia elektroenergetyczna
niskiego napięcia enX., przewód
wodociągowy lokalny.
Działki mają bezpośredni dostęp do
publicznej drogi gminnej nr 280142W,
oznaczonej symbolami KDL1 i KDW9.
Najbliższe otoczenie – strefa zabudowy
mieszkaniowej w formie zabudowy
letniskowej nad rzeką Czarną, gdzie duży
obszar zajmują tereny leśne.

Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania
MNU1 – teren
zabudowy mieszkaniowej
jednorodzinnej z usługami

Cena wywoławcza
177.930,00 zł + VAT

Wadium
8.897,00 zł
Godzina przetargu
10:00

Wykaz podano do publicznej wiadomości w terminie od dnia 28.04.2023r. do dnia 19.05.2023r. We wskazanym w
wykazie terminie nie zostałzłożony żaden wniosek osób, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości.
Nieruchomość jest wolna od obciążeń i ograniczeń w użytkowaniu, nie toczy się wobec niej żadne postępowanie
sądowe lub administracyjne dotyczące jej własności albo posiadania.
Pierwsze przetargi obyły się w dniu 07.09.2023r. i zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak
wpłaconego wadium.
Drugie przetargi obyły się w dniu 24.11.2023 r. i zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak wpłaconego
wadium.
Trzecie przetargi obyły się w dniu 05.03.2024 r. i zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak wpłaconego
wadium.
Czwarte przetargi obyły się w dniu 02.07.2024 r. i zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak
wpłaconego wadium.
Piąte przetargi odbyły się w dniu 14 października 2024 r. i zakończyły się wynikiem negatywnym ze względu na brak
wpłaconego wadium.
Szóste przetargi odbędą się w dniu 17 grudnia 2024 r. w budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie
przy ul. Chyliczkowskiej 14, w sali konferencyjnej.

Warunki przetargu:
1. Przed przystąpieniem do przetargu Komisji przetargowej należy przedstawić:
- oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
- dokument tożsamości,
- w przypadku reprezentowania Oferenta przez pełnomocnika do oświadczenia należy dołączyć pełnomocnictwo w
oryginale.
2. Komisja jest uprawniona do żądania (pod rygorem niedopuszczenia do uczestnictwa w przetargu), od uczestnika
przetargu będącego osobą fizyczną, przedstawiciela uczestnika przetargu oraz osoby uprawnionej do
reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, danych
obejmujących: imię (imiona) i nazwisko, numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji
Ludności (PESEL), adres zamieszkania oraz adres do doręczeń, w tym adres elektroniczny. W przypadku osoby
nieposiadającej obywatelstwa polskiego zamiast numeru identyfikacyjnego Powszechnego Elektronicznego
Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) Komisja może żądać numeru paszportu lub innego dokumentu tożsamości.
3. Przystępujący do przetargu przed jego rozpoczęciem powinien pod rygorem niedopuszczenia do uczestnictwa w
przetargu podać Komisji dane:
a) w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – nazwę firmy i adres siedziby prowadzenia
działalności gospodarczej, aktualny wydruk z CEIDG, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność
gospodarczą i posiadających siedzibę poza terytorium Polski zaświadczenie (lub inny odpowiedni dokument) z
właściwego rejestru działalności gospodarczej (wydanego nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem
przetargu). W przypadku uczestnictwa w przetargu pełnomocnika reprezentującego osobę fizyczną lub osobę
fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą okazanie notarialnie potwierdzonego pełnomocnictwa
upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego,
b) w przypadku uczestnictwa w przetargu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości
prawnej a posiadającej zdolność prawną – przedłożenie aktualnego odpisu KRS, a w przypadku braku wpisu do
KRS innego dokumentu z właściwego rejestru, zaś w przypadku podmiotów mających siedzibę poza terytorium
Polski zaświadczenia (lub innego dokumentu) z właściwego dla danego podmiotu rejestru zagranicznego (wydany
nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem przetargu). W przypadku reprezentowania podmiotu przez
pełnomocnika, oprócz aktualnego wypisu przedłożenie notarialnie potwierdzonego pełnomocnictwa
upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego,
c) w przypadku osób fizycznych, które przystępując do przetargu w ramach spółki cywilnej, działają również na rzecz
nieuczestniczących w przetargu wspólników – przedłożenie zgody wspólników na nabycie nieruchomości lub
umowę spółki uprawniającą uczestnika przetargu do nabycia nieruchomości bez zgody wspólników,
d) w przypadku osób fizycznych (lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w
związku małżeńskim i posiadających ustrój wspólności majątkowej, do udziału w przetargu wymagana jest
obecność obojga małżonków. W przypadku uczestnictwa jednego małżonka, należy przedłożyć w oryginale
pisemne oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na przystąpienie małżonka do przetargu z zamiarem
nabycia nieruchomości, będącej przedmiotem przetargu ze środków pochodzących z majątku wspólnego.
4. Dokumenty w języku innym niż język polski muszą być złożone w oryginalne oraz zawierać tłumaczenia przysięgłe
na język polski.
5. Przetarg prowadzony jest w języku polskim.
6. Cudzoziemcy (w rozumieniu Ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców – tj.
Dz. U. z 2017 r. poz. 2278) w przypadku wygrania przetargu zobowiązani są przed zawarciem umowy notarialnej
uzyskać zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości w przypadku, gdy
zezwolenie to jest wymagane. W przypadku nie uzyskania zezwolenia jw. przed zawarciem aktu notarialnego
wadium przepada na rzecz Powiatu Piaseczyńskiego.
7. Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego zastrzega sobie prawo możliwości zmiany treści ogłoszenia oraz warunków
przetargu w trybie art. 701
§ 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1610 ze zm.).
Zmiana treści ogłoszenia oraz warunków przetargu może nastąpić nie później niż 7 dni przed terminem.
8. Zbycie nieruchomości odbywa się według zasad określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z 14 września 2004r.
w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (tj. Dz.U. z 2021r. poz.
2213), w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz. U. z dnia 2024r. poz. 1145 ze
zm.) oraz w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.)
Warunkiem przystąpienia do przetargu jest:
- wniesienie najpóźniej do dnia 12 grudnia 2024 r. wadium w pieniądzu w walucie polskiego złotego, na rachunek
bankowy w banku PKO BP S.A. nr 12 1020 1169 0000 8202 0107 8989. Za datę wniesienia wadium przyjmuje się datę
wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy podany w ogłoszeniu.
Ceną sprzedaży będzie najwyższa cena netto uzyskana w przetargu, powiększona o podatek VAT w stawce
obowiązującej w dacie wystawienia faktury.
Wadium zostanie zwrócone po odwołaniu albo zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od
dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia albo zakończenia przetargu wynikiem negatywnym. Wadium wpłacone
przez uczestnika, który przetarg wygrał zostanie zaliczone na poczet ustalonej ceny nieruchomości. W przypadku gdy
uczestnik, który przetarg wygrał, uchyli się od zawarcia umowy – wadium nie zostanie zwrócone.
Zarząd Powiatu Piaseczyńskiego zastrzega sobie prawo do odwołania ogłoszonego przetargu jedynie z ważnych
powodów.
Koszty notarialne i wieczystoksięgowe ponosi w całości Nabywca.
Nabywca zobowiązany jest do zapłaty ustalonej w przetargu ceny nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej
własność.
Szczegółowe informacje dotyczące przetargu dostępne są w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, przy ul.
Chyliczkowskiej 14, pokój nr 105, pod nr tel. (22) 756-62-54 w. 136 oraz na stronie internetowej: www.bip.piaseczno.pl
(w zakładce „Oferty nieruchomości, oferty sprzedaży”)
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia działki poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.