Przetarg na działkę: Gryfice
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
863 000 zł
6,90 zł/m 2
125 064 m2
Organizator
przetargu:
Krajowa Grupa Spożywcza S.A.
Pozostałe przetargi tego organizatora
Krajowa Grupa Spożywcza S.A.
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2022-11-30
Aukcja (licytacja) w dniu 30 listopada 2022 r. na sprzedaż nieruchomości położonej w Gryficach, woj. zachodniopomorskie – działka nr 21/4 o pow. 12,5064 ha
Krajowa Grupa Spożywcza S.A. ogłasza aukcję (licytację) na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej objętej prawem użytkowania wieczystego położonej w Gryficach,
woj. zachodniopomorskie.
*
ORGANIZATOR I PRZEDMIOT AUKCJI
*
Organizatorem aukcji jest Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z siedzibą w Toruniu, ul. Kraszewskiego 40, 87-100 Toruń, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000084678, NIP 956-10-40-510,
REGON 870363980, BDO: 000009141 (dalej: „Organizator Aukcji” lub „Spółka”). Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. 2019.118 ze zmianami).
*
Przedmiotem aukcji jest:
prawo użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanej położonej
w miejscowości Gryfice obręb 0002 Gryfice - 2, gmina Gryfice, powiat gryficki, województwo zachodniopomorskie, obejmującej działkę oznaczoną w ewidencji gruntów nr 21/4 o powierzchni 12,5064 ha, dla której w Sądzie Rejonowym
w Gryficach V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta
nr ******************* wraz z udziałem wynoszącym 1/7 części w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów nr 21/5 o pow. 0,3667 ha stanowiącej wydzieloną drogę wewnętrzną, dla której w Sądzie Rejonowym w Gryficach V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta nr *******************.
*
WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERENTÓW
*
Do aukcji mogą przystąpić,
*
osoby fizyczne,
*
osoby prawne,
*
jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
Osoba fizyczna mająca zamiar nabyć nieruchomość, a będąca w związku małżeńskim obowiązana jest wskazać czy występuje w imieniu własnym i nabywa nieruchomość na majątek odrębny, czy też zamierza nabyć nieruchomość w imieniu swoim i małżonka na majątek wspólny i wówczas obowiązana jest przedstawić najpóźniej do daty podpisania aktu notarialnego zgodę drugiego małżonka na zakup nieruchomości na piśmie, albo umowę o rozdzielności majątkowej w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.
Cudzoziemcy mogą nabyć nieruchomość w wyniku niniejszej aukcji po spełnieniu warunków określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz.U.2017.2278).
*
W aukcji jako oferenci nie mogą uczestniczyć:
*
Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,
*
osoby, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem aukcji,
*
małżonek, dzieci, rodzice i rodzeństwo osób, wymienionych w punktach 2.2.1.
i 2.2.2. powyżej,
*
osoby, które pozostają z prowadzącym aukcję, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności prowadzącego aukcję.
*
WARUNKI AUKCJI
*
Licytacja odbędzie się w Krajowej Grupie Spożywczej S.A. w miejscu prowadzenia działalności w Gryficach przy ul. Fabrycznej 2, w budynku administracyjnym w dniu 30 listopada 2022 r. o godzinie 12:00.
Osoby uczestniczące w licytacji są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu aukcji.
*
Przedmiot aukcji można obejrzeć w Gryficach przy ul. Fabrycznej w dni powszednie w godz. od 10:00 do 13:00 w okresie od dnia opublikowania niniejszego ogłoszenia do dnia poprzedzającego aukcję, po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu. Osoby dokonujące wizji lokalnej są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu wizji lokalnej.
*
Cena wywoławcza nieruchomości oznaczonej nr 21/4 o powierzchni 12,5064 ha, wynosi 863.000,00 zł (słownie: osiemset sześćdziesiąt trzy tysiące) złotych brutto, przy czym sprzedaż ta zwolniona jest z podatku VAT.
*
Minimalna wysokość postąpienia wynosi 8.630,00 zł.
*
Wadium wynosi 10% ceny wywoławczej, tj. 86.300,00 (słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy trzysta) złotych i może być wniesione w formie pieniężnej przelewem albo w formie gwarancji bankowej:
*
pisemnej - poprzez przedłożenie oryginału dokumentu obejmującego gwarancję,
*
w postaci komunikatu SWIFT - poprzez przedłożenie wydruku tego komunikatu skierowanego do Banku prowadzącego rachunek bankowy Spółki wskazany przez Organizatora Aukcji.
*
Wadialna gwarancja bankowa powinna zawierać niezbędne elementy tj. określenie wierzytelności, określenie Beneficjenta, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Banku - Gwaranta do wypłacenia na pierwsze żądanie Beneficjenta kwoty pieniężnej odpowiadającej kwocie wadium, warunki zapłaty i dokumenty jakie Beneficjent powinien załączyć do żądania zapłaty. Gwarancja bankowa powinna zawierać w szczególności:
*
informację, że Bank dokona wypłaty gwarantowanej kwoty w przypadku gdy:
*
żaden z uczestników aukcji nie zaoferował ceny wywoławczej lub
*
Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie przystąpił do zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu aukcji lub
*
Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie uiścił w wymaganym terminie ceny nabycia przedmiotu aukcji lub
*
zawarcie umowy sprzedaży stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta
*
informację, że gwarancja obowiązuje nie krócej niż do dnia 2 marca 2023 r.
*
Gwarancja Bankowa w zakresie spełnienia warunków wskazanych w pkt 3.6. podlega zatwierdzeniu przez Organizatora Aukcji.
*
Warunkiem przystąpienia do aukcji jest wniesienie wadium w terminie wskazanym
w pkt 4.1. Za datę wniesienia wadium uważa się dzień wpływu kwoty wadium
na wskazany rachunek bankowy albo dzień doręczenia gwarancji bankowej
na wskazany adres.
*
Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane, zostanie zwrócone w terminie do 7 dni roboczych po dokonaniu wyboru oferty, zamknięciu aukcji bez wyboru oferty lub unieważnieniu aukcji, z zastrzeżeniem pkt 3.11.
*
Wadium w formie pieniężnej złożone przez nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej zostanie ona zwrócona w terminie do 7 dni roboczych po zapłaceniu ceny nabycia.
*
Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z uczestników aukcji nie zaoferuje ceny wywoławczej. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
*
Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent, którego oferta zostanie wybrana, nie przystąpi do zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
*
Wadium przepada na rzecz Spółki również w przypadku gdy nabywca
w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.
*
Warunkiem przystąpienia do aukcji jest także złożenie wymaganych niniejszym ogłoszeniem oświadczeń i dokumentów.
*
Aukcję wygrywa oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę.
*
Zawarcie umowy sprzedaży w wyniku aukcji nastąpi w chwili podpisania aktu notarialnego - w takim przypadku każda ze stron może dochodzić zawarcia umowy sprzedaży.
*
Nabywca będzie zobowiązany do zapłaty ceny nabycia na rachunek bankowy wskazany przez Spółkę najpóźniej w chwili zawarcia umowy w formie aktu notarialnego (wpływ środków na rachunek bankowy Spółki), przy czym dopuszcza się możliwość zapłaty ceny w powyższym terminie na rachunek depozytowy notariusza sporządzającego akt notarialny
*
Nabywca, który w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium.
*
Wydanie przedmiotu sprzedaży nabywcy nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz zawarciu umowy sprzedaży.
*
Krajowej Grupie Spożywczej S.A. przysługuje prawo zamknięcia aukcji bez wyboru oferty, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9. i 3.11.
*
KrajowejGrupie SpożywczejS.A. przysługuje prawo unieważnienia aukcji bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9.
*
KrajowejGrupie Spożywczej S.A. przysługuje prawo zmiany lub odwołania ogłoszenia, warunków aukcji, bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem pkt 3.9.;
*
Z tytułu niedopuszczenia do licytacji, niedokonania wyboru oferty, zamknięciaaukcjibez wyboru oferty lub unieważnienia aukcji, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko KrajowejGrupie SpożywczejS.A.
*
WADIUM i WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERTY
*
Oferent w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. zobowiązany jest do wpłaty wadium w formie pieniężnej na następujący numer rachunku bankowego Spółki 98 2030 0045 1110 0000 0064 7950 z dopiskiem w tytule przelewu „Wadium – działka
nr 21/4 w Gryficach”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, winna ona być przesłana w terminie do dnia 22 listopada 2022 r. na adres Krajowa Grupa Spożywcza S.A. w Toruniu, ul. Kraszewskiego 40, 87-100 Toruń z dopiskiem „Aukcja – działka 21/4 w Gryficach”.
*
Przed licytacją oferent zobowiązany jest przedstawić Organizatorowi Aukcji:
*
aktualny wydruk informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) (w przypadku gdy oferent jest osobą prawną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą),
*
oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania uczestnika aukcji (jeżeli oferent działa poprzez pełnomocnika),
*
inne dokumenty potwierdzające tożsamość uczestnika lub jego pełnomocnika,
*
dowód wniesienia wadium,
*
podpisane oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu postępowania oraz warunkami aukcji - według wzoru załączonego
do niniejszego ogłoszenia,
*
podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych - według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,
*
podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z „Klauzulą informacyjną dla Oferentów
w związku z przetwarzaniem danych osobowych” - według wzoru załączonego
do niniejszego ogłoszenia.
Dodatkowe informacje na temat stanu faktycznego i prawnego przedmiotu aukcji można uzyskać pod nr tel.kom.669 990 161
Klauzula informacyjna dla Oferentów
w związku z przetwarzaniem danych osobowych
*
Niniejsza informacja dla Oferentów została wydana zgodnie z Rozporządzeniem
o Ochronie Danych Osobowych (_Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE obowiązujące od dnia 25 maja 2018 roku – dalej jako: RODO_) i dotyczy danych osobowych pozyskiwanych przez Krajową Grupę Spożywczą S.A. z siedzibą w Toruniu (87-100), przy ul. Kraszewskiego 40, KRS: 0000084678 (dalej zwaną „Spółką”) w prowadzonych postępowaniach na sprzedaż składników aktywów trwałych stanowiących własność Krajowej Grupy Spożywczej S.A. („Przetarg” lub „Aukcja”) jako administratora tych danych osobowych.
Dokument niniejszy zawiera informację o wszelkich formach przetwarzania danych osobowych w odniesieniu do:
*
osób fizycznych biorących udział w Przetargu lub Aukcji,
*
pracowników, współpracowników, pełnomocników, przedstawicieli lub reprezentantów podmiotów innych niż osoby fizyczne, biorących udział w Przetargu lub Aukcji,
*
innych osób, których dane Spółka przetwarza w celach weryfikacji złożonych ofert
w Przetargu lub Aukcji (łącznie „Oferenci”, „Kontrahenci”).
*
Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
*
Podanie danych osobowych określonych poniżej w ust. 4 jest dobrowolne, jednakże niezbędne dla prowadzenia Przetargu lub Aukcji oraz innych działań prowadzących do zawarcia umowy pomiędzy Oferentem/Kontrahentem a Spółką (konsekwencją braku podania danych jest uniemożliwienie udziału w Przetargu lub Aukcji).
*
W związku z Przetargiem lub Aukcją, Spółka może przetwarzać podane dane osobowe, takie jak:
*
imię i nazwisko, firma, adres prowadzenia działalności gospodarczej, adres korespondencyjny,
*
dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu lub faxu,
*
numery rejestrowe (PESEL, NIP lub REGON),
*
stanowisko zajmowane w ramach danej organizacji lub pełnioną funkcję,
*
inne dane zawarte w oświadczeniach Oferenta przedstawianych w danym Przetargu lub Aukcji, w tym w szczególności specyficzne numery identyfikacyjne niebędące numerami nadawanymi powszechnie (np. numer rachunku bankowego, tytuł zawodowy, identyfikator służbowy lub zawodowy).
*
Spółka może również pozyskiwać dane osobowe:
*
od podmiotów zatrudniających lub które są przez dane osoby reprezentowane
w zakresie informacji niezbędnych do prowadzenia Przetargu lub Aukcji oraz kontaktu z Oferentem, np. o zmianie danych kontaktowych, zakończeniu zatrudnienia lub współpracy,
*
z publicznie dostępnych źródeł (w szczególności rejestry przedsiębiorców CEIDG, KRS w celu weryfikacji podanych informacji) i przetwarzać je w zakresie ograniczonym do danych dostępnych publicznie w odpowiednich rejestrach.
*
Dane są przetwarzane wyłącznie, gdy:
*
przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia czynności przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) - w zakresie danych osobowych Oferentów, z którymi Spółka może zawrzeć umowę;
*
przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania zobowiązań umownych w sytuacji, gdy Oferent/Kontrahent jest lub będzie stroną umowy zawartej ze Spółką (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
*
przetwarzanie jest konieczne w celu wywiązania się z obowiązków prawnych lub wprost nakazuje to przepis prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) - w zakresie danych osobowych zawartych w dokumentach podlegających archiwizacji na podstawie przepisów prawa;
*
przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji uzasadnionych interesów Spółki lub osoby trzeciej i nie wpływa nadmiernie na interesy Oferenta/Kontrahenta ani podstawowe prawa i wolności (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), z zachowaniem równowagi pomiędzy uzasadnionym interesem Spółki a prywatnością. Za uzasadnione interesy uznaje się:
*
umożliwienie Spółce kontaktu z Oferentami,
*
weryfikację złożonych ofert,
*
weryfikację Oferentów w publicznych rejestrach,
*
zapobieganie oszustwom oraz działalności przestępczej,
*
prowadzenie procesów audytu wewnętrznego i zewnętrznego,
*
ustalanie lub dochodzenie przez Spółkę roszczeń cywilnoprawnych w ramach prowadzonej działalności, a także obrona przed takimi roszczeniami.
*
Spółka może przekazywać dane osobowe tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla prowadzenia działalności przez Spółkę i nie będzie wykraczać poza zakres wskazany
w ust. 6:
*
podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Spółki, np.:
*
podmiotom świadczącym usługi archiwizacji dokumentów,
*
podmiotom świadczącym na rzecz Spółki usługi hostingu i serwisu poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, a także systemów informatycznych;
*
innym administratorom danych osobowych, takim jak:
*
dostawcy usług kurierskich lub pocztowych,
*
podmioty prowadzące działalność doradczą, podmioty prowadzące działalność audytorską oraz kancelarie prawne,
*
innym osobom w ramach organizacji danego Oferenta;
*
innym Oferentom w zakresie niezbędnym dla przeprowadzania Przetargu lub Aukcji na sprzedaż składników aktywów trwałych.
*
Dane osobowe są przetwarzane w celach określonych w ust. 6 powyżej i w zakresie koniecznym dla ich osiągnięcia tak długo, jak jest to niezbędne, w szczególności:
*
w celu obsługi Przetargu lub Aukcji - przez czas trwania Przetargu lub Aukcji,
*
poprzez przechowywanie dokumentacji dla celów wykazania spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o rachunkowości i ustawy Ordynacja Podatkowa - przez okres wskazany we właściwych przepisach prawa, co do zasady 5 lat,
*
dla celów ustalania lub dochodzenia przez Spółkę roszczeń cywilnoprawnych
w ramach prowadzonej działalności oraz obrony przed takimi roszczeniami - co do zasady nie dłużej niż przez 6 lat od zdarzenia skutkującego powstaniem roszczenia lub uzyskania informacji o szkodzie i osobie obowiązanej do jej naprawienia.
*
Każda osoba ma prawo:
*
dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Spółkę. W razie stwierdzenia, że jakiekolwiek informacje są nieprawidłowe lub niekompletne, możliwe jest złożenie wniosku o ich sprostowanie.
*
wycofania zgody w każdym momencie (z zastrzeżeniem, że wycofanie to nie naruszy zgodności z prawem przetwarzania danych dokonanego przed wycofaniem),
*
żądaniausunięcia danych osobowych - w przypadkach określonychprzepisamiRODO,
*
żądaniasprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych -
w przypadkach określonych przepisami RODO,
*
wyrażenia sprzeciwu - z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli takie przetwarzanie dokonywane jest w celu realizacji interesu publicznego lub uzasadnionych interesów Spółki lub strony trzeciej,
*
przeniesienia danych, tj. otrzymania danych osobowych przekazanych Spółce
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytu maszynowego formacie oraz do żądania przesłania takich danych osobowych do innego administratora danych osobowych, bez utrudnień ze strony Spółki i z zastrzeżeniem własnych zobowiązań dotyczących poufności,
*
złożenia skargi do właściwego organu ochrony danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prośby, żądania lub sprzeciwy będą przez Spółkę weryfikowane zgodnie
z obowiązującymi przepisami. Zastrzega się, że w odpowiedzi na żądanie Spółka może poprosić o zweryfikowanie tożsamości lub podanie informacji, które umożliwią poznanie istotnych okoliczności sprawy.
*
Spółka zastrzega, że w celu zapewnienia aktualności i dokładności danych osobowych, może okresowo prosić Oferenta/Kontrahenta o sprawdzenie i potwierdzenie danych osobowych, które już posiada lub poinformowanie o wszelkich zmianach dotyczących tych danych osobowych (takich jak np. zmiana adresu e-mail). W związku z przetwarzaniem danych osobowych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.
*
Jeżeli będzie to wymagane prawem, informacje dotyczące ewentualnych zmian przetwarzania danych osobowych opisanych w niniejszym dokumencie, zostaną przekazane za pośrednictwem adekwatnej formy komunikacji zazwyczaj używanej przez Spółkę w kontaktach z Oferentami.
*
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych można uzyskać pod adresem e-mail: .
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
działki
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.