Przetarg na działkę: Gryfice


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

863 000 zł

6,90 zł/m 2
125 064 m2
Organizator przetargu:
Krajowa Grupa Spożywcza S.A.
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2022-11-30

Aukcja (licytacja) w dniu 30 listopada 2022 r. na sprzedaż nieruchomości położonej w Gryficach, woj. zachodniopomorskie – działka nr 21/4 o pow. 12,5064 ha

Krajowa Grupa Spożywcza S.A. ogłasza aukcję (licytację) na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej objętej prawem użytkowania wieczystego położonej w Gryficach,
woj. zachodniopomorskie.

*

ORGANIZATOR I PRZEDMIOT AUKCJI

*

Organizatorem aukcji jest Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z siedzibą w Toruniu, ul. Kraszewskiego 40, 87-100 Toruń, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000084678, NIP 956-10-40-510,
REGON 870363980, BDO: 000009141 (dalej: „Organizator Aukcji” lub „Spółka”). Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. 2019.118 ze zmianami).

*

Przedmiotem aukcji jest:

prawo użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanej położonej
w miejscowości Gryfice obręb 0002 Gryfice - 2, gmina Gryfice, powiat gryficki, województwo zachodniopomorskie, obejmującej działkę oznaczoną w ewidencji gruntów nr 21/4 o powierzchni 12,5064 ha, dla której w Sądzie Rejonowym
w Gryficach V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta
nr ******************* wraz z udziałem wynoszącym 1/7 części w prawie użytkowania wieczystego nieruchomości niezabudowanej oznaczonej w ewidencji gruntów nr 21/5 o pow. 0,3667 ha stanowiącej wydzieloną drogę wewnętrzną, dla której w Sądzie Rejonowym w Gryficach V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzona jest księga wieczysta nr *******************.

*

WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERENTÓW

*

Do aukcji mogą przystąpić,

*

osoby fizyczne,

*

osoby prawne,

*

jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.

Osoba fizyczna mająca zamiar nabyć nieruchomość, a będąca w związku małżeńskim obowiązana jest wskazać czy występuje w imieniu własnym i nabywa nieruchomość na majątek odrębny, czy też zamierza nabyć nieruchomość w imieniu swoim i małżonka na majątek wspólny i wówczas obowiązana jest przedstawić najpóźniej do daty podpisania aktu notarialnego zgodę drugiego małżonka na zakup nieruchomości na piśmie, albo umowę o rozdzielności majątkowej w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

Cudzoziemcy mogą nabyć nieruchomość w wyniku niniejszej aukcji po spełnieniu warunków określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz.U.2017.2278).

*

W aukcji jako oferenci nie mogą uczestniczyć:

*

Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki,

*

osoby, którym powierzono wykonanie czynności związanych z przeprowadzeniem aukcji,

*

małżonek, dzieci, rodzice i rodzeństwo osób, wymienionych w punktach 2.2.1.
i 2.2.2. powyżej,

*

osoby, które pozostają z prowadzącym aukcję, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności prowadzącego aukcję.

*

WARUNKI AUKCJI

*

Licytacja odbędzie się w Krajowej Grupie Spożywczej S.A. w miejscu prowadzenia działalności w Gryficach przy ul. Fabrycznej 2, w budynku administracyjnym w dniu 30 listopada 2022 r. o godzinie 12:00.

Osoby uczestniczące w licytacji są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu aukcji.

*

Przedmiot aukcji można obejrzeć w Gryficach przy ul. Fabrycznej w dni powszednie w godz. od 10:00 do 13:00 w okresie od dnia opublikowania niniejszego ogłoszenia do dnia poprzedzającego aukcję, po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu. Osoby dokonujące wizji lokalnej są zobowiązane do przestrzegania wymogów wynikających z przepisów prawa oraz zasad obowiązujących u Organizatora Aukcji mających na celu zapobieżenie epidemii wirusa SARS-COV 2 obowiązujących w dniu wizji lokalnej.

*

Cena wywoławcza nieruchomości oznaczonej nr 21/4 o powierzchni 12,5064 ha, wynosi 863.000,00 zł (słownie: osiemset sześćdziesiąt trzy tysiące) złotych brutto, przy czym sprzedaż ta zwolniona jest z podatku VAT.

*

Minimalna wysokość postąpienia wynosi 8.630,00 zł.

*

Wadium wynosi 10% ceny wywoławczej, tj. 86.300,00 (słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy trzysta) złotych i może być wniesione w formie pieniężnej przelewem albo w formie gwarancji bankowej:

*

pisemnej - poprzez przedłożenie oryginału dokumentu obejmującego gwarancję,

*

w postaci komunikatu SWIFT - poprzez przedłożenie wydruku tego komunikatu skierowanego do Banku prowadzącego rachunek bankowy Spółki wskazany przez Organizatora Aukcji.

*

Wadialna gwarancja bankowa powinna zawierać niezbędne elementy tj. określenie wierzytelności, określenie Beneficjenta, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Banku - Gwaranta do wypłacenia na pierwsze żądanie Beneficjenta kwoty pieniężnej odpowiadającej kwocie wadium, warunki zapłaty i dokumenty jakie Beneficjent powinien załączyć do żądania zapłaty. Gwarancja bankowa powinna zawierać w szczególności:

*

informację, że Bank dokona wypłaty gwarantowanej kwoty w przypadku gdy:

*

żaden z uczestników aukcji nie zaoferował ceny wywoławczej lub

*

Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie przystąpił do zawarcia umowy sprzedaży przedmiotu aukcji lub

*

Oferent pomimo udzielenia mu przybicia nie uiścił w wymaganym terminie ceny nabycia przedmiotu aukcji lub

*

zawarcie umowy sprzedaży stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta

*

informację, że gwarancja obowiązuje nie krócej niż do dnia 2 marca 2023 r.

*

Gwarancja Bankowa w zakresie spełnienia warunków wskazanych w pkt 3.6. podlega zatwierdzeniu przez Organizatora Aukcji.

*

Warunkiem przystąpienia do aukcji jest wniesienie wadium w terminie wskazanym
w pkt 4.1. Za datę wniesienia wadium uważa się dzień wpływu kwoty wadium
na wskazany rachunek bankowy albo dzień doręczenia gwarancji bankowej
na wskazany adres.

*

Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną wybrane, zostanie zwrócone w terminie do 7 dni roboczych po dokonaniu wyboru oferty, zamknięciu aukcji bez wyboru oferty lub unieważnieniu aukcji, z zastrzeżeniem pkt 3.11.

*

Wadium w formie pieniężnej złożone przez nabywcę zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej zostanie ona zwrócona w terminie do 7 dni roboczych po zapłaceniu ceny nabycia.

*

Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z uczestników aukcji nie zaoferuje ceny wywoławczej. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję, z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.

*

Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent, którego oferta zostanie wybrana, nie przystąpi do zawarcia umowy sprzedaży. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.

*

Wadium przepada na rzecz Spółki również w przypadku gdy nabywca
w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia. W przypadku wniesienia wadium
w formie gwarancji bankowej Spółka wystąpi do Banku, który wystawił gwarancję,
z żądaniem zapłaty sumy gwarancyjnej.

*

Warunkiem przystąpienia do aukcji jest także złożenie wymaganych niniejszym ogłoszeniem oświadczeń i dokumentów.

*

Aukcję wygrywa oferent, który w licytacji zaoferował najwyższą cenę.

*

Zawarcie umowy sprzedaży w wyniku aukcji nastąpi w chwili podpisania aktu notarialnego - w takim przypadku każda ze stron może dochodzić zawarcia umowy sprzedaży.

*

Nabywca będzie zobowiązany do zapłaty ceny nabycia na rachunek bankowy wskazany przez Spółkę najpóźniej w chwili zawarcia umowy w formie aktu notarialnego (wpływ środków na rachunek bankowy Spółki), przy czym dopuszcza się możliwość zapłaty ceny w powyższym terminie na rachunek depozytowy notariusza sporządzającego akt notarialny

*

Nabywca, który w wymaganym terminie nie uiści ceny nabycia, traci prawa wynikające z przybicia oraz złożone wadium.

*

Wydanie przedmiotu sprzedaży nabywcy nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia oraz zawarciu umowy sprzedaży.

*

Krajowej Grupie Spożywczej S.A. przysługuje prawo zamknięcia aukcji bez wyboru oferty, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9. i 3.11.

*

KrajowejGrupie SpożywczejS.A. przysługuje prawo unieważnienia aukcji bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem pkt 3.9.

*

KrajowejGrupie Spożywczej S.A. przysługuje prawo zmiany lub odwołania ogłoszenia, warunków aukcji, bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem pkt 3.9.;

*

Z tytułu niedopuszczenia do licytacji, niedokonania wyboru oferty, zamknięciaaukcjibez wyboru oferty lub unieważnienia aukcji, oferentowi nie przysługują żadne roszczenia przeciwko KrajowejGrupie SpożywczejS.A.

*

WADIUM i WYMAGANIA DOTYCZĄCE OFERTY

*

Oferent w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. zobowiązany jest do wpłaty wadium w formie pieniężnej na następujący numer rachunku bankowego Spółki 98 2030 0045 1110 0000 0064 7950 z dopiskiem w tytule przelewu „Wadium – działka
nr 21/4 w Gryficach”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej, winna ona być przesłana w terminie do dnia 22 listopada 2022 r. na adres Krajowa Grupa Spożywcza S.A. w Toruniu, ul. Kraszewskiego 40, 87-100 Toruń z dopiskiem „Aukcja – działka 21/4 w Gryficach”.

*

Przed licytacją oferent zobowiązany jest przedstawić Organizatorowi Aukcji:

*

aktualny wydruk informacji z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) (w przypadku gdy oferent jest osobą prawną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą),

*

oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania uczestnika aukcji (jeżeli oferent działa poprzez pełnomocnika),

*

inne dokumenty potwierdzające tożsamość uczestnika lub jego pełnomocnika,

*

dowód wniesienia wadium,

*

podpisane oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i prawnym przedmiotu postępowania oraz warunkami aukcji - według wzoru załączonego
do niniejszego ogłoszenia,

*

podpisane oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych - według wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia,

*

podpisane oświadczenie o zapoznaniu się z „Klauzulą informacyjną dla Oferentów
w związku z przetwarzaniem danych osobowych” - według wzoru załączonego
do niniejszego ogłoszenia.

Dodatkowe informacje na temat stanu faktycznego i prawnego przedmiotu aukcji można uzyskać pod nr tel.kom.669 990 161

Klauzula informacyjna dla Oferentów

w związku z przetwarzaniem danych osobowych

*

Niniejsza informacja dla Oferentów została wydana zgodnie z Rozporządzeniem
o Ochronie Danych Osobowych (_Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE obowiązujące od dnia 25 maja 2018 roku – dalej jako: RODO_) i dotyczy danych osobowych pozyskiwanych przez Krajową Grupę Spożywczą S.A. z siedzibą w Toruniu (87-100), przy ul. Kraszewskiego 40, KRS: 0000084678 (dalej zwaną „Spółką”) w prowadzonych postępowaniach na sprzedaż składników aktywów trwałych stanowiących własność Krajowej Grupy Spożywczej S.A. („Przetarg” lub „Aukcja”) jako administratora tych danych osobowych.

Dokument niniejszy zawiera informację o wszelkich formach przetwarzania danych osobowych w odniesieniu do:

*

osób fizycznych biorących udział w Przetargu lub Aukcji,

*

pracowników, współpracowników, pełnomocników, przedstawicieli lub reprezentantów podmiotów innych niż osoby fizyczne, biorących udział w Przetargu lub Aukcji,

*

innych osób, których dane Spółka przetwarza w celach weryfikacji złożonych ofert
w Przetargu lub Aukcji (łącznie „Oferenci”, „Kontrahenci”).

*

Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

*

Podanie danych osobowych określonych poniżej w ust. 4 jest dobrowolne, jednakże niezbędne dla prowadzenia Przetargu lub Aukcji oraz innych działań prowadzących do zawarcia umowy pomiędzy Oferentem/Kontrahentem a Spółką (konsekwencją braku podania danych jest uniemożliwienie udziału w Przetargu lub Aukcji).

*

W związku z Przetargiem lub Aukcją, Spółka może przetwarzać podane dane osobowe, takie jak:

*

imię i nazwisko, firma, adres prowadzenia działalności gospodarczej, adres korespondencyjny,

*

dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu lub faxu,

*

numery rejestrowe (PESEL, NIP lub REGON),

*

stanowisko zajmowane w ramach danej organizacji lub pełnioną funkcję,

*

inne dane zawarte w oświadczeniach Oferenta przedstawianych w danym Przetargu lub Aukcji, w tym w szczególności specyficzne numery identyfikacyjne niebędące numerami nadawanymi powszechnie (np. numer rachunku bankowego, tytuł zawodowy, identyfikator służbowy lub zawodowy).

*

Spółka może również pozyskiwać dane osobowe:

*

od podmiotów zatrudniających lub które są przez dane osoby reprezentowane
w zakresie informacji niezbędnych do prowadzenia Przetargu lub Aukcji oraz kontaktu z Oferentem, np. o zmianie danych kontaktowych, zakończeniu zatrudnienia lub współpracy,

*

z publicznie dostępnych źródeł (w szczególności rejestry przedsiębiorców CEIDG, KRS w celu weryfikacji podanych informacji) i przetwarzać je w zakresie ograniczonym do danych dostępnych publicznie w odpowiednich rejestrach.

*

Dane są przetwarzane wyłącznie, gdy:

*

przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia czynności przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) - w zakresie danych osobowych Oferentów, z którymi Spółka może zawrzeć umowę;

*

przetwarzanie jest niezbędne do wypełniania zobowiązań umownych w sytuacji, gdy Oferent/Kontrahent jest lub będzie stroną umowy zawartej ze Spółką (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

*

przetwarzanie jest konieczne w celu wywiązania się z obowiązków prawnych lub wprost nakazuje to przepis prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) - w zakresie danych osobowych zawartych w dokumentach podlegających archiwizacji na podstawie przepisów prawa;

*

przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji uzasadnionych interesów Spółki lub osoby trzeciej i nie wpływa nadmiernie na interesy Oferenta/Kontrahenta ani podstawowe prawa i wolności (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), z zachowaniem równowagi pomiędzy uzasadnionym interesem Spółki a prywatnością. Za uzasadnione interesy uznaje się:

*

umożliwienie Spółce kontaktu z Oferentami,

*

weryfikację złożonych ofert,

*

weryfikację Oferentów w publicznych rejestrach,

*

zapobieganie oszustwom oraz działalności przestępczej,

*

prowadzenie procesów audytu wewnętrznego i zewnętrznego,

*

ustalanie lub dochodzenie przez Spółkę roszczeń cywilnoprawnych w ramach prowadzonej działalności, a także obrona przed takimi roszczeniami.

*

Spółka może przekazywać dane osobowe tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla prowadzenia działalności przez Spółkę i nie będzie wykraczać poza zakres wskazany
w ust. 6:

*

podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Spółki, np.:

*

podmiotom świadczącym usługi archiwizacji dokumentów,

*

podmiotom świadczącym na rzecz Spółki usługi hostingu i serwisu poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, a także systemów informatycznych;

*

innym administratorom danych osobowych, takim jak:

*

dostawcy usług kurierskich lub pocztowych,

*

podmioty prowadzące działalność doradczą, podmioty prowadzące działalność audytorską oraz kancelarie prawne,

*

innym osobom w ramach organizacji danego Oferenta;

*

innym Oferentom w zakresie niezbędnym dla przeprowadzania Przetargu lub Aukcji na sprzedaż składników aktywów trwałych.

*

Dane osobowe są przetwarzane w celach określonych w ust. 6 powyżej i w zakresie koniecznym dla ich osiągnięcia tak długo, jak jest to niezbędne, w szczególności:

*

w celu obsługi Przetargu lub Aukcji - przez czas trwania Przetargu lub Aukcji,

*

poprzez przechowywanie dokumentacji dla celów wykazania spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym ustawy o rachunkowości i ustawy Ordynacja Podatkowa - przez okres wskazany we właściwych przepisach prawa, co do zasady 5 lat,

*

dla celów ustalania lub dochodzenia przez Spółkę roszczeń cywilnoprawnych
w ramach prowadzonej działalności oraz obrony przed takimi roszczeniami - co do zasady nie dłużej niż przez 6 lat od zdarzenia skutkującego powstaniem roszczenia lub uzyskania informacji o szkodzie i osobie obowiązanej do jej naprawienia.

*

Każda osoba ma prawo:

*

dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez Spółkę. W razie stwierdzenia, że jakiekolwiek informacje są nieprawidłowe lub niekompletne, możliwe jest złożenie wniosku o ich sprostowanie.

*

wycofania zgody w każdym momencie (z zastrzeżeniem, że wycofanie to nie naruszy zgodności z prawem przetwarzania danych dokonanego przed wycofaniem),

*

żądaniausunięcia danych osobowych - w przypadkach określonychprzepisamiRODO,

*

żądaniasprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych -
w przypadkach określonych przepisami RODO,

*

wyrażenia sprzeciwu - z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją - wobec przetwarzania danych osobowych, jeżeli takie przetwarzanie dokonywane jest w celu realizacji interesu publicznego lub uzasadnionych interesów Spółki lub strony trzeciej,

*

przeniesienia danych, tj. otrzymania danych osobowych przekazanych Spółce
w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytu maszynowego formacie oraz do żądania przesłania takich danych osobowych do innego administratora danych osobowych, bez utrudnień ze strony Spółki i z zastrzeżeniem własnych zobowiązań dotyczących poufności,

*

złożenia skargi do właściwego organu ochrony danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Prośby, żądania lub sprzeciwy będą przez Spółkę weryfikowane zgodnie
z obowiązującymi przepisami. Zastrzega się, że w odpowiedzi na żądanie Spółka może poprosić o zweryfikowanie tożsamości lub podanie informacji, które umożliwią poznanie istotnych okoliczności sprawy.

*

Spółka zastrzega, że w celu zapewnienia aktualności i dokładności danych osobowych, może okresowo prosić Oferenta/Kontrahenta o sprawdzenie i potwierdzenie danych osobowych, które już posiada lub poinformowanie o wszelkich zmianach dotyczących tych danych osobowych (takich jak np. zmiana adresu e-mail). W związku z przetwarzaniem danych osobowych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.

*

Jeżeli będzie to wymagane prawem, informacje dotyczące ewentualnych zmian przetwarzania danych osobowych opisanych w niniejszym dokumencie, zostaną przekazane za pośrednictwem adekwatnej formy komunikacji zazwyczaj używanej przez Spółkę w kontaktach z Oferentami.

*

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych można uzyskać pod adresem e-mail: .
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia działki poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.