Przetarg na działkę: bydgoski, gm. Dobrcz, Zalesie


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

4 266,67 zł

8,24 zł/m 2
518 m2
Organizator przetargu:
Syndyk
Termin: 2023-10-11

Syndyk sprzeda z wolnej ręki nieruchomość gruntową.

Szczegółowych informacji co do nieruchomości i zasad sprzedaży udziela syndyk telefonicznie od pon. do piątku w godz. 10:00-14:00.

REGULAMIN SPRZEDAŻY Z WOLNEJ RĘKI

W FORMIE KONKURSU OFERT

nieruchomości w postępowaniu upadłościowym ****** osoby fizycznej

nieprowadzącej działalności gospodarczej

I. Przedmiot sprzedaży

1. Przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość gruntowa położona w Zalesiu (Gmina Szubin, powiat nakielski), działka ewidencyjna nr 352, obręb ewidencyjny nr 0038, numer składnika w spisie inwentarza: 2.1, dla której Sąd Rejonowy w Szubinie prowadzi księgę wieczystą o numerze: ******************* (dalej „nieruchomość”).

2. Cena minimalna sprzedaży wynosi kwotę 4.266,67 zł (cztery tysiące dwieście sześćdziesiąt sześć złotych sześćdziesiąt siedem groszy).

3. Wpłaty wadium w wysokości tj. 1000,00 zł należy dokonać na rachunek bankowy masy upadłości o numerze 13 1090 1072*******001 5414 5690. W tytule przelewu należy wskazać „wadium BY1B/GUp-s/548/2022”,

4. Wadium uważa się za zapłacone jeżeli uznanie rachunku bankowego masy upadłości kwotą wadium nastąpi najpóźniej w terminie wskazanym w punkcie 1. części II. niniejszego regulaminu.

II. Warunki złożenia oferty i termin wyboru oferenta

1. Przez złożenie oferty rozumie się złożenie pisemnej oferty na adres doradca restrukturyzacyjny Maciej Grzelak (ul. Gdańska 92/8, 85-021 Bydgoszcz), osobiście lub listownie w zamkniętej kopercie, która to musi wpłynąć najpóźniej do dnia 11 października 2023 roku do godz. 15:00. W kopercie winna znajdować się kolejna zamknięta koperta zawierająca ofertę, z dopiskiem na tej kopercie „OFERTA, SYGN. AKT BY1B/GUp-s/548/2022, NIE OTWIERAĆ”.

2. Pisemna oferta winna zawierać co najmniej:

- w przypadku osób fizycznych: imię i nazwisko, dokładny adres, numer telefonu oraz numer PESEL, czytelny podpis oferenta,

- w przypadku innych podmiotów niż osoba fizyczna: nazwę oferenta wraz z podaniem jego siedziby, formy organizacyjno-prawnej oraz czytelne podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń w imieniu oferenta wraz z dokumentem wykazującym umocowanie tych osób, dokładny adres, numer NIP lub KRS, numer telefonu,

- wskazanie na co składana jest oferta oraz oferowaną cenę nabycia w złotówkach, której wysokość nie może być niższa niż minimalna cena sprzedaży,

- dowód potwierdzający wpłatę wadium w oryginale,

- w przypadku podmiotu zagranicznego zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nieruchomości bądź oświadczenie, że zachodzą wymogi określone w art. 8 ustawy z dnia 24.03.1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst jednolity: Dz.U.2014.1380),

- wszelkie zezwolenia i zgody, jeżeli ze względu na osobę nabywcy są one prawem wymagane (w tym, w przypadku nabywców niebędących osobami fizycznymi, zgodę właściwych organów nabywcy na nabycie przedmiotu sprzedaży, natomiast w przypadku braku konieczności uzyskania takiej zgody od organów nabywcy właściwe dokumenty, które to potwierdzają,

- numer rachunku bankowego oferenta, na który ma być zwrócone wadium w przypadku nieprzyjęcia oferty,

- oświadczenie oferenta, że zapoznał się z regulaminem sprzedaży, stanem prawnym i technicznym przedmiotu sprzedaży i nie wnosi do nich zastrzeżeń, wyraża zgodę na wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne, zobowiązuje się pokryć wszystkie koszty, podatki i opłaty związane z przeniesieniem własności nieruchomości, w tym koszty związane z zawarcie umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego, zobowiązuje się dokonać zapłaty całej ceny nie później niż w dniu poprzedzającym zawarcie umowy przenoszącej prawa do nieruchomości,

3. Oferent może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. W celu dokonania zmiany lub wycofania oferty, oferent złoży kolejną zapieczętowaną kopertę, oznaczoną jak opisano w punkcie II. 1 z dodaniem słowa: "Zmiana" albo "Wycofanie".

4. Rozpoznanie złożonych ofert nastąpi w dniu 12 października 2023 roku o godz. 11:00 w kancelarii syndyka mieszczącej się w Bydgoszczy przy ul. Gdańskiej 92/8.

5. Podstawowe kryterium wyboru oferty stanowi najwyższa zaoferowana cena, równa co najmniej cenie wywoławczej lub wyższa od niej, z tym zastrzeżeniem, że Syndyk może:

- dokonać swobodnego wyboru oferty albo

- zarządzić w dniu otwarcia ofert dodatkowo aukcję (licytację) z udziałem oferentów, którzy stawili się na otwarciu ofert, na warunkach wskazanych w części III niniejszego regulaminu.

III. Zasady przeprowadzenia aukcji (licytacji)

1. Uczestnikami aukcji (licytacji) są oferenci, którzy stawili się w dacie otwarcia ofert w kancelarii syndyka osobiście lub przez pełnomocników.

2. Aukcja ma formę ustną i rozpoczyna się od wywołania najwyższej ceny zaproponowanej przez oferentów w ofertach pisemnych.

3. W trakcie aukcji oferenci zgłaszają ustnie kolejne postąpienia, nie niższe niż o 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) dla nieruchomości stanowiącej przedmiot sprzedaży.

4. Zaoferowana cena przestaje wiązać oferenta, gdy inny oferent zaoferuje wyższą cenę, a ten jej nie przebije.

5. Syndyk wybiera ofertę uczestnika licytacji (udziela przybicia), który zaoferował najwyższą cenę, której po dwukrotnym powtórzeniu przez Syndyka nikt z uczestników nie podwyższył (trzecie powtórzenie zaoferowanej ceny jest równoznaczne z jej przyjęciem).

6. W przypadku, gdyby żaden z oferentów nie zaoferował postąpienia tylko pozostał przy cenie wskazanej w ofercie, Syndyk dokona swobodnego wyboru oferty.

IV. Protokół konkursu ofert i aukcji (licytacji).

Z przebiegu Konkursu ofert i aukcji (licytacji) syndyk sporządza i podpisuje protokół, dokumentujący podstawowe czynności związane z przebiegiem Konkursu ofert, w tym:

1. opis przedmiotu Konkursu ofert i aukcji (licytacji);

2. imię i nazwisko lub nazwę oferentów biorących udział w Konkursie ofert i aukcji (licytacji);

3. oferowane ceny;

4. informację o spełnieniu przez oferentów warunków Konkursu ofert;

5. uzasadnienie odrzucenia oferty;

6. wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru – w razie rozstrzygnięcia Konkursu ofert;

7. wskazanie oferenta, któremu udzielono przybicia – w razie aukcji (licytacji);

8. zamknięcie Konkursu ofert bez dokonania wyboru oferty

V. Ogłoszenie wyniku konkursu ofert nastąpi niezwłocznie po jego zakończeniu.

VI. Postanowienia ogólne

1. Sprzedaż następuje w postępowaniu upadłościowym i stosownie do art. 313 ust. 1 Prawa upadłościowego ma skutki sprzedaży egzekucyjnej.

2. Syndyk zastrzega sobie prawo do zmiany warunków lub odwołania procedury sprzedaży na każdym etapie bez podania przyczyny.

3. Obowiązek zawarcia umowy sprzedaży w terminie do dnia 30 listopada 2023 r. pod rygorem utraty wadium.

4. Oferent przyjmuje do wiadomości, iż na terenie nieruchomości mogą pozostawać przedmioty ruchome niestanowiące składników masy upadłości. Syndyk nie będzie zobowiązany do ich usunięcia lub uprzątnięcia.

6. W przypadku nieruchomości zamieszkiwanej syndyk nie jest zobowiązany do zapewnienia opuszczenia i opróżnienia lokalu przez osoby dotychczas ten lokal zajmujące.

7. Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu oraz treści ogłoszenia.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia działki poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.