Przetarg na obiekt / lokal: Łódź, Śródmieście, Piotrkowska


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

620 000 zł

4 806 zł/m 2
129 m2
Organizator przetargu:
Urząd Miasta Łodzi
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2023-05-11

Ogłoszenie Prezydenta Miasta Łodzi
Prezydent Miasta Łodzi ogłasza ustny przetarg nieograniczony (licytację) na sprzedaż samodzielnych lokali mieszkalnych i samodzielnych
lokali użytkowych, wraz z udziałem w prawie własności gruntu, stanowiących własność Miasta Łodzi, usytuowanych w budynkach
położonych w Łodzi przy:
Lp. Położenie nieruchomości
Nr księgi wieczystej nieruchomości gruntowej
zabudowanej
Rejon Obsługi Najemców
Obręb,
nr działki,
powierzchnia
działki [m2
]
Powierzchnia
lokalu [m2
]
udział w częściach
wspólnych
nieruchomości
Struktura lokalu
usytuowanie lokalu
w budynku
Cena
wywoławcza
łączna
[zł]
Wadium
[zł]
Minimalna
kwota
postąpienia
[zł]
1 2 3 4 5 6 7 8
1
ul. Piotrkowska 28*1
lokal użytkowy nr U10*2
KW LD1M/00055844/2
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 682 23 72; 798 733 668
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a, tel. (42) 684 81 90
S-1
335/3
985
19,46
____________
0,008
1 pomieszczenie, w.c.
________________
lewa oficyna – suterena 50 000 5 000 500
2 ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 18*1
lokal mieszkalny nr 27*3
KW LD1M/00089539/8
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 684 73 56; 798 731 961
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a, tel. (42) 684 81 90
S-1
527/1
1155
51,39
____________
5139/242171
1 pokój, kuchnia,
przedpokój, łazienka
z w.c.
________________
budynek frontowy –
III piętro
280 000 28 000 2 800
2
3 ul. Rewolucji 1905 r. nr 2*
1
lokal mieszkalny nr 21/21a*
4
KW LD1M/00056847/0
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 684 73 56; 798 734 488
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a
, tel. (42) 684 81 90
S
-
1
154/1
734
130,16
____________
0,060
2 pokoje, 2 kuchnie,
2 łazienki z w.c.,
przedpokój
________________
budynek nr 2621

III piętro
710 000 71 000 7 100
4 ul. Rewolucji 1905 r. nr 2*
1
lokal użytkowy nr 5U*
5
KW LD1M/00056847/0
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 684 73 56; 798 734 488
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a
, tel. (42) 684 81 90
S
-
1
154/1
734
31,00
____________
0,014
2 pomieszczenia
________________
budynek 591
– parter 140 000 14 000 1 400
5 ul. płk. Jana Kilińskiego 105*
1
lokal mieszkalny nr 1*
6
KW LD1M/00062200/8
Miejski Administrator Nieruchomości
Tel. (42) 682 23 72; 798 733 857
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a, tel. (42) 684 81 90
S
-
6
278
1188
27,29
____________
0,012
1 pokój, kuchnia,
łazienka z w.c.,
przedpokój
________________
front
– parter
150 000 15 000 1 500
6 ul. płk. Jana Kilińskiego 105*
1
lokal mieszkalny nr 28*
7
KW LD1M/00062200/8
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 682 23 72; 798 733 857
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a
, tel. (42) 684 81 90
S
-
6
278
1188
12,70
____________
0,006
1 pokój, kuchnia
________________
oficyna poprzeczna

IV piętro (poddasze) 70 000
7 000 700
3
7 ul. Piotrkowska 71*1
lokal użytkowy nr 3U
KW LD1M/00059041/1
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 684 81 90; 665 017 353
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a, tel. (42) 684 81 90
S-6
88/13
696
129,45
____________
0,064
9 pomieszczeń, 2 w.c.
________________
oficyna prawa – parter
i piwnica 620 000 62 000 6 200
8 ul. Wólczańska 220*1
lokal użytkowy nr 1U
KW LD1M/00002300/1
Miejski Administrator Nieruchomości
tel. (42) 684 73 56; 798 731 675
Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a, tel. (42) 684 81 90
S-9
48/2
2388
150,06
____________
0,110
7 pomieszczeń, aneks
kuchenny, przedpokój,
w.c.
________________
front i lewa oficyna –
I piętro
730 000 73 000 7 300
*
1
/ Zgodnie z zarządzeniem Nr 4216/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 8 sierpnia 2016 r. w sprawie przyjęcia gminnej ewidencji zabytków
miasta Łodzi, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Łodzi: Nr 7257/VII/17 z dnia 20 listopada 2017 r., Nr 3397/VIII/20 z dnia 28 lutego
2020 r. i Nr 6843/VIII/21 z dnia 26 marca 2021 r., budynki objęte zostały gminną ewidencją zabytków.
*
2
/ Dotyczy lokalu użytkowego nr U10 przy ul. Piotrkowskiej 28 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu zdawczo-odbiorczego
lokalu użytkowego z dnia 25.03.2019 r. sporządzonym przez Zarząd Lokali Miejskich „Z pomieszczenia nr 1 zostało wydzielone ściankami
lekkimi mniejsze pomieszczenie bez zgody administracji - samowola budowlana”.
*
3
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 27 przy ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 18 – dla lokalu sporządzona została w dniu 06.04.2021 r.
przez Zakład Techniki Kominowej i Usług Kominiarskich „Kominiarczyk” Marek Okupiński – Opinia nr 280/2021 z wyników przeprowadzonych
oględzin- ekspertyzy urządzeń grzewczo-kominowych.
*
4
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 21/21A przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 2 – zgodnie z danymi Łódzkiego Ośrodka Geodezji nieruchomość
oznaczona jest adresem – Rewolucji 1905 r. 2, natomiast w księdze wieczystej nr LD1M/00056847/0 prowadzonej dla nieruchomości podany jest
adres – Piotrkowska 12; Rewolucji 1905 r. 2.
W związku z wpisem kamienicy narożnej położonej w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 12 (nr budynku 2621), stanowiącej wraz z budynkiem
usytuowanym przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 2 jedną nieruchomość, do rejestru zabytków nieruchomych województwa łódzkiego na mocy decyzji
4
Prezydium Rady Narodowej m. Łodzi Konserwatora Zabytków m. Łodzi z dnia 20 stycznia 1971 r. pod numerem rejestru A/64, uchwałą
Nr XL/1234/21 z dnia 17 marca 2021 r. Rada Miejska w Łodzi wyraziła zgodę na obniżenie bonifikaty, o której mowa w art. 68 ust. 3 ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, z 50 % na 1% od ceny sprzedaży w drodze przetargu samodzielnego lokalu
mieszkalnego nr 21/21A usytuowanego w budynku przy ul. Piotrkowskiej 12/Rewolucji 1905 r. nr 2, oznaczonej jako działka nr 154/1, w obrębie
S-1, o powierzchni 734 m2
, objętego wykazem.
Kamienica sąsiadująca z budynkiem wpisanym do rejestru, oznaczona adresem ul. Rewolucji 1905 r. nr 2, figuruje w gminnej ewidencji zabytków
miasta Łodzi.
Zgodnie z zapisem w decyzji – pozwoleniu wydanym przez Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, nr WUOZ-ZRR.5173.
16.2020.KK, z dnia 19 lutego 2020 r. „W umowie sprzedaży należy zawrzeć informację o tym, iż kamienica położona w Łodzi przy
ul. Piotrkowskiej 12 jest wpisana do rejestru zabytków nieruchomych na mocy decyzji Prezydium Rady Narodowej m. Łodzi Konserwatora
Zabytków m. Łodzi z dnia 20 stycznia 1971 r. pod numerem rejestru A/64, a ponadto nieruchomość oznaczona jako działka nr 154/1 w obrębie
S-1 jest położona na terenie obszarowego wpisu do rejestru zabytków układu urbanistycznego ulicy Piotrkowskiej, wpisanego do rejestru
zabytków na odcinku od Placu Wolności do ulicy Piłsudskiego i Mickiewicza na mocy decyzji Prezydium Rady Narodowej m. Łodzi
Konserwatora Zabytków m. Łodzi z dnia 20 stycznia 1971 r. pod numerem rejestru A/48. W związku z powyższym, nieruchomość podlega
rygorom wynikającym z przepisów ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.”
Zgodnie z wpisem w dziale III księgi wieczystej nr LD1M/00056847/0 prowadzonej dla nieruchomości obejmującej działkę nr 154/1, w obrębie
S-1, usytuowanej w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 12; Rewolucji 1905 r. 2 „PRAWO PIERWOKUPU PRZYSŁUGUJĄCE GMINIE ŁÓDŹ
Z UWAGI NA TO, ŻE NIERUCHOMOŚĆ POŁOŻONA W ŁODZI PRZY UL. PIOTRKOWSKIEJ 12 WPISANA JEST DO REJESTRU
ZABYTKÓW W ŁODZI POD NR A/64”.
Zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu zdawczo-odbiorczego lokalu mieszkalnego z dnia 15.05.2018 r. sporządzonego przez Zarząd
Lokali Miejskich w pomieszczeniu kuchni do usunięcia ścianka działowa typu lekkiego.
*
5
/ Dotyczy lokalu użytkowego nr 5U przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 2 – zgodnie z danymi Łódzkiego Ośrodka Geodezji nieruchomość
oznaczona jest adresem – Rewolucji 1905 r. 2, natomiast w księdze wieczystej nr LD1M/00056847/0 prowadzonej dla nieruchomości podany jest
adres – Piotrkowska 12; Rewolucji 1905 r. 2.
*
6
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 1 przy ul. płk. Jana Kilińskiego 105 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu przejęcia lokalu
mieszkalnego z dnia 01.10.2019 r. sporządzonym przez Zarząd Lokali Miejskich „w pokoju andresola- do likwidacji”. Zgodnie z Opinia nr 398/1
z dnia 22.03.2021 r. sporządzoną przez firmę Usługi Kominiarskie AG-MAR Mariusz Olejnik w lokalu wytypowano kanał wentylacyjny dla
kuchni i łazienki.
*
7
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 28 przy ul. płk. Jana Kilińskiego 105 – w.c. dostępne w częściach wspólnych nieruchomości.
5
UWAGA:
Przystępujący do przetargu winni dokonać wizji lokalnej przedmiotu licytacji w terenie i uzyskać wszelkiego rodzaju informacje dotyczące
nieruchomości, takie jak: stan techniczny budynku i lokalu, elementów konstrukcyjno-budowlanych, przyłączy, instalacji i urządzeń
infrastruktury technicznej, przewodów, w tym kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
W tym celu należy zwrócić się do Zarządu Lokali Miejskich (właściwego Rejonu Obsługi Najemców / Miejskiego Administratora
Nieruchomości, zgodnie z informacją zawartą w kolumnie 2 tabeli).
Kwestia możliwości zachowania istniejących w lokalach urządzeń sanitarnych do uzgodnienia z Zarządem Lokali Miejskich.
Ustalenie wszystkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji oraz możliwego przyszłego
sposobu zagospodarowania nieruchomości w całości spoczywa na przystępującym do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.
1. Przetarg odbędzie się w dniu 11 maja 2023 r., w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi, Łódź ul. Piotrkowska 104,
Duża Sala Obrad, o godz. 10:00.
2. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny
wywoławczej.
3. W licytacji mogą brać udział osoby fizyczne lub prawne, które przedłożą w zamkniętej kopercie, opatrzonej napisem „Dokumenty
do przetargu (licytacji) na sprzedaż lokalu nr …(należy wpisać nr lokalu) położonego w Łodzi przy ul. …(należy wpisać nazwę ulicy
i nr budynku)”, następujące dokumenty:
1) dowód wpłaty wadium;
2) dane dotyczące osoby zainteresowanej, w przypadku:
a) osoby fizycznej: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL),
adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego;
b) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego
Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego, wyciągu o wpisie
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
c) osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej: nazwy, numeru identyfikacji podatkowej NIP, adresu
siedziby, adresu elektronicznego osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, wskazania osoby
uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, odpisu z Krajowego
Rejestru Sądowego sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
3) dane dotyczące przedstawicieli osoby fizycznej, pełnomocników, osób reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne
nie posiadające osobowości prawnej, tj. imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji
6
Ludności (PESEL), adresu do doręczeń i adresu elektronicznego oraz w przypadku przedstawicieli osoby fizycznej – dokumentu
potwierdzającego przedstawicielstwo, w przypadku pełnomocników – pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego;
4) pisemne oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem, o zapoznaniu się: ze stanem prawnym nieruchomości, w terenie ze stanem
zagospodarowania nieruchomości, stanem technicznym budynku oraz lokalu, a także „Warunkami przetargu” i przyjęciu tych warunków
bez zastrzeżeń, o poinformowaniu, iż w przypadku, jeżeli wspólnota mieszkaniowa nieruchomości, z której zbywany jest lokal, posiada
zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej, przejmuje to zobowiązanie w udziale ustalonym w umowie sprzedaży, przypadającym na
nabywany lokal, a także poinformowaniu, iż ustalone udziały w częściach wspólnych nieruchomości mogą ulec zmianie, na co wyraża
zgodę i w związku z powyższym oświadcza, że nie będzie z tego tytułu wnosić roszczeń wobec Miasta Łodzi oraz poinformowaniu, iż dla
lokalu nie zostało sporządzone świadectwo charakterystyki energetycznej.
UWAGA! Wzory oświadczeń/dokumentów do wypełnienia dostępne są na stronie: https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-nasprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/ - zakładka MIESZKANIA lub LOKALE UŻYTKOWE.
Wyżej opisana koperta z dokumentami powinna być przesłana za pośrednictwem poczty na adres Wydziału Zbywania i Nabywania
Nieruchomości w Departamencie Gospodarowania Majątkiem Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
lub złożona w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, wejście od Pasażu Schillera, ul. Piotrkowska 110, w terminie
do dnia 4 maja 2023 r. do godz. 16:00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
4. Złożenie niekompletnych dokumentów bądź niedostarczenie dokumentów w terminie określonym w punkcie 3, skutkować będzie
niedopuszczeniem do przetargu.
5. Wadium należy wpłacać w wysokości podanej w tabeli jw. na konto Urzędu Miasta Łodzi, Bank Pekao S.A. o numerze: 74 1240 1037 1111
0011 0911 0931. Z tytułu wpłaty wadium musi jednoznacznie wynikać na poczet jakiego lokalu dokonano wpłaty. W przypadku wpłaty
wadium przez podmiot inny niż przystępujący do przetargu, z tytułu przelewu musi jednoznacznie wynikać w czyim imieniu została
dokonana wpłata.
6. Komisja przetargowa, po stwierdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych przez poszczególne osoby fizyczne lub prawne dokumentów,
przyznaje numery uprawniające do udziału w licytacji. Numer uprawniający do uczestnictwa w przetargu wydawany jest w dniu przetargu, przed
wejściem na salę, na której odbywa się licytacja, po uprzednim potwierdzeniu przez Komisję przetargową, iż wpłacone do 4 maja 2023 r. wadium,
wpłynęło na rachunek bankowy Miasta wskazany w punkcie 5, nie później niż 3 dni przed dniem przetargu.
7. Cudzoziemcy mogą brać udział w przetargu na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez
cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).
8. Osoby przystępujące do przetargu na więcej niż jeden wybrany lokal, zobowiązane są wpłacić oddzielnie wadium na każdy z tych lokali.
7
9. Cena wywoławcza obejmuje cenę lokalu oraz cenę gruntu wchodzącego w skład nieruchomości wspólnej w udziale przypadającym na ten
lokal.
10. Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
11. Sprzedaż lokali zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku
od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, 974 1137, 1301, 1488, 1561, 2180 i 2707).
12. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne coraz wyższe ceny za lokal wraz z ułamkową częścią gruntu. Po ustaniu zgłaszania postąpień
przewodniczący Komisji Przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyżej zaoferowaną cenę i zamyka przetarg, a następnie ogłasza imię
i nazwisko lub nazwę albo firmę osoby, która przetarg wygrała.
13. Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia lokalu.
14. Wadium wniesione przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi w formie przelewu na wskazane przez uczestnika konto
po zamknięciu lub odwołaniu przetargu.
15. Uczestnik przetargu, który wygrał przetarg, zostanie zawiadomiony w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu o miejscu i terminie
zawarcia umowy notarialnej. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia.
16. Wpłata wylicytowanej ceny nabycia lokalu wraz z udziałem w prawie własności gruntu winna nastąpić przed zawarciem umowy sprzedaży
w takim terminie, aby wpłacone środki były widoczne na koncie Urzędu Miasta Łodzi przed podpisaniem umowy notarialnej. Nabywcy, który
nie uiści należnej opłaty w terminie, jak również, który nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym
w zawiadomieniu, o którym mowa w punkcie 15, nie przysługuje roszczenie o sprzedaż lokalu, a wadium nie podlega zwrotowi.
17. Podstawę do zawarcia umowy sprzedaży lokalu i ułamkowej części gruntu stanowi protokół z przeprowadzonego przetargu.
18. Protokół z przetargu podpisują: Przewodniczący, Członkowie Komisji oraz osoba wyłoniona w przetargu, jako nabywca.
19. Koszty związane z nabyciem lokalu i ułamkowej części gruntu ponosi nabywca.
20. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Zbywania i Nabywania Nieruchomości UMŁ, ul. Piotrkowska 104,
IV p., pok. 457, 468 tel. (42) 638 -54-73, (42) 638 -45-83, (42) 638 -44- 14.
21. Prezydent Miasta Łodzi dopuszcza możliwość przeprowadzenia przetargu w oparciu o przepisy § 30a, 30b i 30c rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
(Dz. U. z 2014 r. poz. 1490 i z 2020 r. poz. 1698), tj. przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
22. Prezydent Miasta Łodzi zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
23. W kwestiach nieuregulowanych w „Warunkach przetargu” stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r.
w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1490 i z 2020 r. poz. 1698).

8

Marek Jóźwiak

p.o. Dyrektora Wydziału
Zbywania i Nabywania Nieruchomości

https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/sprzedaz-nieruchomosci/
https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-na-sprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/
https://nieruchomosci.uml.lodz.pl
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia obiektu / lokalu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.