Przetarg na obiekt / lokal: Braniewo, Świętojańska
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
887 700 zł
1 825 zł/m 2
486 m2
Nieruchomość sprzedawana w trybie postępowania przetargowego.
Wymagania ofertowe oraz dokumenty dotyczące Nieruchomości dostępne są u osoby kontaktowej:
Marcin Skwarek
Wadium: 44 385 zł
Przedmiotem sprzedaży jest prawo użytkowania wieczystego gruntu, oznaczonego jako działka ewidencyjna nr 259/36, z obrębu ewidencyjnego nr 0006 OBRĘB6, o powierzchni wynoszącej 2290 mkw., zabudowanego budynkiem biurowym.
Budynek biurowy, o dwóch kondygnacjach naziemnych, wzniesionym w 1997 r. nie podpiwniczony z garażem w bryle budynku stanowiącym część kompleksu handlowo-usługowego. Budynek o konstrukcji tradycyjnej, murowany, dach wielospadowy pokryty blachodachówką, strop żelbetowy, stolarka okienna PCV, drzwi frontowe PCV wzmacniane, drzwi wewnętrzne aluminiowe lub płycinowe. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 486,32 mkw. (powierzchnia określona na podstawie inwentaryzacji sporządzonej przez Sprzedającego). Budynek wyposażony jest w instalacje: wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, centralnego ogrzewania (miejskie). Pozostała część gruntu zagospodarowana jest utwardzonymi parkingami z kostki brukowej i zielenią. Budynek w stanie ogólnym dobrym, jednak na drugiej kondygnacji widoczne są spękania ścian i zacieki które wymagają naprawy.
Nieruchomość usytuowana jest w centralnej części miasta, w odległości ok. 120 m od ronda gen. Andersa które stanowi skrzyżowanie głównych ulic Elbląskiej, Świętojańskiej, Fromborskiej, Moniuszki i Sikorskiego. Ulice Fromborska i Sikorskiego stanowią jednocześnie przebiegającą przez miasto drogę krajową nr 54 łączącą Elbląg z przejściem granicznym Gronowo–Mamonowo. Ulica Elbląska jest częścią drogi wojewódzkiej 504, łączącej Braniewo z Fromborkiem. W sąsiedztwie nieruchomości zlokalizowane są tereny zabudowy mieszkaniowo-usługowej, w odległości ok. 50 m od Urzędu Skarbowego i ok. 200 m od Sądu Rejonowego.
Zestawienie powierzchni użytkowej poszczególnych kondygnacji:
- parter: 323,65 mkw. (w tym garaż: 17,10 mkw.)
- I piętro: 162,67 mkw.
Powierzchnia użytkowa łącznie: 486,32 mkw.
Nieruchomość znajduje się na terenie, dla którego nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Braniewo (Uchwała Nr V/37/2024 Rady Miejskiej Braniewa z dnia z 02.10.2024 r.). Nieruchomość znajduje się na terenie oznaczonym jako „MS - tereny zabudowy o funkcji mieszanej, w tym mieszkaniowej, mieszkaniowo-usługowej i usługowej, zwartej, o charakterze śródmiejskim”.
Zgodnie ze świadectwem charakterystyki energetycznej budynku nr SCHE/11716/83/2023 z dnia 05.12.2023 r.:
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię użytkową EU wynosi 47,79 kWh/(m2*rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na energię końcową EK wynosi 73,78 kWh/(m2*rok),
- wskaźnik rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną EP wynosi 127,12 kWh/(m2*rok),
- jednostkowa wielkość emisji CO2wynosi 0,03 t CO2/(m2*rok),
- udział odnawialnych źródeł energii w rocznym zapotrzebowaniu na energię końcową Uoze wynosi 0,00%.
Cena oczekiwana została wyznaczona na poziomie 887 700 (słownie: osiemset osiemdziesiąt siedem tysięcy siedemset) złotych. Cena oczekiwana jest ceną netto. Transakcja będzie zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy o VAT, przy czym w przypadku gdy organ podatkowy lub notariusz wyda inne stanowisko w kwestii opodatkowania transakcji lub w przypadku zmiany przepisów prawa w tym zakresie, Oferent zobowiązuje się do pokrycia należnego podatku od towarów i usług. W związku ze zwolnieniem z podatku VAT nieruchomość będzie objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych w wysokości 2% wartości transakcji. W przypadkach określonych w art. 43 ust. 10 ustawy o VAT istnieje możliwość rezygnacji ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt. 10 ustawy o VAT oraz wyboru opodatkowania VAT (dotyczy podmiotów zarejestrowanych jako czynni podatnicy VAT, którzy w umowie sprzedaży złożą ze Sprzedającym zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie VAT)..
Administrator i dane kontaktowe administratora i Inspektora Ochrony Danych
Administratorem danych osobowych jest PZU SA z siedzibą w Warszawie, przy Rondzie Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa.
Kontakt z administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail lub pisemnie na wyżej wskazany adres siedziby administratora. We wszystkich sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych. Taki kontakt może się odbyć drogą elektroniczną na adres e-mail lub pisemnie na adres PZU SA, IOD, Rondo Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa.
Przetwarzanie danych
Administrator może przetwarzać Pani/Pana dane w celu:
· przystąpienia oraz wzięcia przez Panią/Pana udziału w postępowaniu przetargowym – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest wybór najkorzystniejszej oferty,
· zawarcia i wykonywania umowy zawartej z PZU SA – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy,
· wypełniania przez administratora obowiązków dotyczących przechowywania dowodów księgowych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego, wypełniania przez administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności w zakresie weryfikacji list sankcyjnych – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z odpowiednich przepisów,
· usprawnienia komunikacji poprzez nagrywanie spotkań online w których Pani/Pan uczestniczy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest usprawnienie komunikacji i wymiany informacji pomiędzy administratorem a Panią/Panem,
· ewentualnie w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą z Panią/Panem umową – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora; uzasadnionym interesem administratora jest możliwość dochodzenia przez niego roszczeń oraz obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartej umowy.
Podanie danych osobowych jest konieczne do przystąpienia oraz udziału w postępowaniu przetargowym, zawarcia i wykonywania umowy. W przypadku sprzeciwu wobec nagrywania spotkań online, nie będzie możliwe nagranie spotkania lub wzięcie w nim udziału.
Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych.
Przekazywanie danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom i organom upoważnionym do przetwarzania tych danych na podstawie przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT, podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.
Pani/Pana prawa
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
Przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych, korzystając ze wskazanych wyżej danych kontaktowych.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce takim organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
obiektu / lokalu
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.