Przetarg na obiekt / lokal: Głogów, Obrońców Pokoju


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

30 000 zł

2 857 zł/m 2
11 m2
Organizator przetargu:
Urząd Miejski w Głogowie
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2023-10-17

WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
PREZYDENT MIASTA GŁOGOWA
ogłasza
pierwsze przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż lokali użytkowych.

Lokalu użytkowego nr 40, położonego na czwartym piętrze w budynku
wielolokalowym, mieszkalno-usługowym przy ul. Obrońców Pokoju 28 w Głogowie,
o powierzchni użytkowej 10,50 m2 wraz z udziałem 56/10000 w częściach wspólnych
budynku i w prawie własności działki gruntu oznaczonej nr geod. 437 obręb 5
„Kościuszki” m. Głogów, o powierzchni 675 m2
, ujawnionej w księdze wieczystej
nr LE1G/00025327/0, przeznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego na zabudowę mieszkaniową wielorodzinną, położonej w strefie
ochrony krajobrazowej Starego Miasta w Głogowie – wpisanej do rejestru zabytków.
Lokal szczytowy, z oknem usytuowanym na wschód, składający się z pomieszczenia
użytkowego i wc wydzielonego ściankami lekkiej konstrukcji.
Cena wywoławcza: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100),
tj. 6.718,48 euro, wg średniego kursu NBP ogłoszonego na dzień 4 września 2023 r.
(1 EUR = 4,4653).
Wadium: 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
Minimalne postąpienie: 300,00 zł (słownie: trzysta złotych 00/100).
1. Przetargi odbędą się w dniu 17 października 2023 r. w sali nr 114 Urzędu
Miejskiego w Głogowie, Rynek 10, 67-200 Głogów. Rozpoczęcie o godz. 10:00.
2. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które w wyznaczonym
terminie wniosą wadium i przedłożą Komisji przetargowej w dniu przetargu:
1) w przypadku osoby fizycznej: dokument stwierdzający tożsamość;
2) w przypadku osoby prawnej lub innej jednostki podlegającej obowiązkowi
wpisu do KRS: dokument stwierdzający tożsamość osoby reprezentującej
podmiot, odpis z rejestru sądowego lub wydruk z KRS (aktualny – ważny
3 miesiące), uchwałę wyrażającą zgodę na nabycie lokalu;
3) w pozostałych przypadkach: stosowne dokumenty, np. umowy, uchwały,
zaświadczenia oraz dokument stwierdzający tożsamość osoby upoważnionej
do nabycia lokalu;
4) w przypadku pełnomocnika: dokument stwierdzający tożsamość
oraz pełnomocnictwo notarialne lub z poświadczonym podpisem mocodawcy.
3. Nabycie lokalu przez cudzoziemca może nastąpić w przypadku uzyskania
zezwolenia ministra właściwego do spraw wewnętrznych, jeżeli wymagają tego
przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości
przez cudzoziemców (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278). Cudzoziemiec zobowiązany
jest do ustalenia we własnym zakresie, czy nabycie lokalu będącego przedmiotem
przetargu wymaga uzyskania zezwolenia.
4. Wadium w podanej wysokości należy wpłacić na rachunek Gminy Miejskiej
Głogów: BNP Paribas Bank Polska S.A. nr 65 2030 0045 1110 0000 0192 9720
z dopiskiem „przetarg na lokal nr …”, w terminie nie później niż do dnia
11 października 2023 r. Za datę wpłacenia wadium uważa się wpływ wymaganej
kwoty na rachunek Gminy Miejskiej Głogów.
1) Wadium zwraca się niezwłocznie, jednak nie później niż przed upływem 3 dni
od dnia, odpowiednio: odwołania przetargu, zamknięcia przetargu,
unieważnienia przetargu lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
Wadium zwraca się przelewem na rachunek podany przez uczestnika
przetargu.
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
2) Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał,
zalicza się na poczet ceny nabycia lokalu. Zaliczenie wadium na poczet ceny
nabycia lokalu nastąpi w dniu zamknięcia przetargu.
3) Wpłacone wadium nie podlega zwrotowi w razie uchylenia się osoby,
która przetarg wygrała, od zawarcia umowy sprzedaży.
5. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu,
jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie
powyżej ceny wywoławczej. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy
przetargu, z tym że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny
wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
6. Organizator przetargu jest obowiązany zawiadomić osobę ustaloną jako nabywca
lokalu o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży, najpóźniej w ciągu 21 dni
od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
7. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca lokalu nie przystąpi bez usprawiedliwienia
do zawarcia umowy w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu,
Organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium
nie podlega zwrotowi.
8. Termin uiszczenia ceny sprzedaży lokalu, pomniejszonej o wpłacone wadium,
upływa w dniu zawarcia aktu notarialnego. O dotrzymaniu terminu płatności
decyduje data wpływu wymaganej należności na rachunek Gminy Miejskiej
Głogów.
9. Koszty zawarcia aktu notarialnego i koszty sądowe ponosi w całości nabywca
lokalu.
10.Właściciel ponosi wydatki związane z utrzymaniem jego lokalu, jest obowiązany
utrzymywać swój lokal w należytym stanie, przestrzegać porządku domowego,
uczestniczyć w kosztach zarządu związanych z utrzymaniem nieruchomości
wspólnej, korzystać z niej w sposób nieutrudniający korzystania przez innych
współwłaścicieli oraz współdziałać z nimi w ochronie wspólnego dobra.
11.Właściciel lokalu ma prawo do współkorzystania z nieruchomości wspólnej
zgodnie z jej przeznaczeniem.
12.Pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej służą pokrywaniu wydatków
związanych z jej utrzymaniem, a w części przekraczającej te potrzeby przypadają
właścicielom lokali w stosunku do ich udziałów. W takim samym stosunku
właściciele lokali ponoszą wydatki i ciężary związane z utrzymaniem
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
nieruchomości wspólnej w części nieznajdującej pokrycia w pożytkach i innych
przychodach.
13.Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności:
1) wydatki na remonty i bieżącą konserwację;
2) opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, gazu i wody, w części
dotyczącej nieruchomości wspólnej, oraz opłaty za antenę zbiorczą i windę;
3) ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, chyba że są pokrywane
bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
4) wydatki na utrzymanie porządku i czystości;
5) wynagrodzenie członków zarządu i zarządcy.
14.Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie
bieżących opłat, płatne z góry do dnia 10-tego każdego miesiąca. Szczegółowe
informacje dot. aktualnej wysokości zaliczki należy uzyskać od Zarządcy
Wspólnoty Mieszkaniowej, tj. Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Głogowie,
ul. Poczdamska 1, 67-200 Głogów (kontakt: Administracja Domów Mieszkalnych
„Hutnik” w Głogowie, ul. Norwida 1, 67-200 Głogów, tel. 76/ 853 11 90).
15.Sposób zarządu nieruchomością wspólną określa rozdział 4 ustawy z dnia
24 czerwca 1994 r. o własności lokali (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1048).
16.Wydanie lokalu nastąpi po zawarciu umowy sprzedaży, na podstawie protokołu
zdawczo-odbiorczego spisanego pomiędzy Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej
a nabywcą lokalu. Nabywca przejmie lokal w stanie istniejącym.
17.Przed przystąpieniem do przetargu należy zapoznać się z dokumentacją
dotyczącą lokalu oraz z warunkami przetargu podanymi w ogłoszeniu o przetargu.
18.Oględzin lokalu można dokonać po uprzednim uzgodnieniu z Administracją
Domów Mieszkalnych „Hutnik” w Głogowie, ul. Norwida 1, 67-200 Głogów,
tel. 76/ 853 11 93.
19.Prezydent Miasta Głogowa zastrzega sobie prawo odwołania przetargu jedynie
z ważnych powodów, informując o tym niezwłocznie w formie właściwej
dla ogłoszenia o przetargu i podając przyczynę odwołania przetargu.
20.Dodatkowych informacji udziela: Dział Geodezji i Gospodarki Gruntami Urzędu
Miejskiego w Głogowie, Rynek 10, 67-200 Głogów, pokój 215, tel. 76/ 726 54 53.
Prezydent Miasta Głogowa
Rafael Rokaszewicz
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
Głogów, 2023-09-05
RODO
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Tożsamość
i dane
kontaktowe
administratora:
Prezydent Miasta Głogowa
Rynek 10, 67-200 Głogów
e-mail: prezydent@glogow.um.gov.pl, tel.: +48 767265401
Dane
kontaktowe
inspektora
ochrony danych
osobowych:
Rynek 10, 67-200 Głogów
e-mail: iod@glogow.um.gov.pl, tel.: +48 767265471
Cel
przetwarzania:
Realizacja czynności związanych ze zbyciem lokalu w drodze
przetargu.
Kategorie
danych
osobowych:
Dane identyfikacyjne oraz dane kontaktowe.
Źródło danych: Druga strona umowy lub osoba, której dane dotyczą.
Podstawa
prawna
przetwarzania
danych
osobowych:
1. Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne
do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
2. Art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne
do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego
na administratorze, wynikającego z przepisów:
1) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r.
w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów
oraz rokowań na zbycie nieruchomości;
2) ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce
nieruchomościami;
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
3) ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych
i hipotece;
4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(do celu księgowania, windykacji i egzekucji zobowiązań);
5) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania
cywilnego;
6) uchwały nr XXII/208/2008 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia
15 października 2008 r. w sprawie zasad gospodarowania
nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miejskiej
Głogów.
3. Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes
realizowany przez administratora w celu realizacji umowy,
ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń.
Odbiorcy
danych:
Do Pani/Pana danych osobowych będą mieć dostęp:
pracownicy Urzędu Miejskiego w Głogowie, Rynek 10,
67-200 Głogów, pracownicy Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej
w Głogowie, ul. Poczdamska 1, 67-200 Głogów, pracownicy
Sądu Rejonowego w Głogowie V Wydziału Ksiąg Wieczystych,
ul. Kutrzeby 2, 67-200 Głogów, pracownicy Powiatowego
Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
w Głogowie, ul. Sikorskiego 21, 67-200 Głogów oraz inne
podmioty, np. firmy informatyczne serwisujące systemy
informatyczne, banki, kancelarie notarialne, kancelarie prawne,
kurierzy itp.
Okres
przechowywania
danych:
Akta sprawy stanowią materiały archiwalne i będą
przechowywane przez okres 25 lat, licząc od stycznia kolejnego
roku po zakończeniu sprawy. Następnie zostaną przekazane
do Archiwum Państwowego, gdzie będą przechowywane
wieczyście.
Prawa
podmiotów
danych:
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych,
prawo żądania ich sprostowania i prawo do ograniczenia
ich przetwarzania w zakresie dopuszczonym przez przepisy
WRM.DGiGG.6840.5.3.2023.JSz
prawa. W celu skorzystania ze swoich praw należy
skontaktować się z inspektorem ochrony danych.
Prawo
do sprzeciwu:
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu –
z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją – wobec
przetwarzania danych osobowych.
Prawo
wniesienia
skargi
do organu
nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
tel. +48 22 531 03 00.
Informacja
o dowolności
lub obowiązku
podania danych:
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Brak podania danych obligatoryjnych skutkować będzie brakiem
realizacji w/w celu.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia obiektu / lokalu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.