Przetarg na obiekt / lokal: Mrocza, Piłsudskiego
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
5 605 500 zł
Organizator
przetargu:
Syndyk
Syndyk
Termin: 2023-07-28
Zarządca masy sanacyjnej MB sp.j. J.Ignasiak, W.Ignasiak Spółka jawna oferuje do sprzedaży prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą ******************* - poz. 2.3 spisu inwentarza - w trybie przetargu nieograniczonego prowadzonego przez zarządcę wg poniższych warunków:
„I.PRZEDMIOT SPRZEDAŻY. Prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą *******************.
II. WARUNKI PRZETARGU:
1) Cena wywoławcza przedmiotu przetargu: 5.605 500,00 zł. (słownie: pięć milionów sześćset pięć tysięcy pięćset złotych) netto
2) Złożenie w języku polskim pisemnej oferty w zamkniętej nieprzezroczystej kopercie opatrzonej napisem – „Oferta przetargowa na „Prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą *******************” z dopiskiem „Nie otwierać”, w terminie do dnia 28 lipca 2023r.., do godz. 13 za pośrednictwem poczty na adres Biuro Syndyka ul. Raczkowskiego 8, Bydgoszcz – przy czym koperta zawierająca ofertę powinna zostać umieszczona w kolejnej kopercie z adresem Biura Syndyka. Decyduje data i godzina wpływu przesyłki na podany wyżej adres.
3) Wpłacenie do dnia 28 lipca 2023 r. wadium na rachunek bankowy syndyka masy upadłości Bank Spółdzielczy w Nakle 96 8179 0009 0012 3389 2000 0010, w kwocie 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy zł), przy czym decyduje data wpływu wadium na podany rachunek bankowy masy upadłości.
III. OFERTY POWINNY ZAWIERAĆ:
1. w przypadku osób fizycznych imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu oraz nr PESEL,
2. w przypadku innych podmiotów niż osoba fizyczna: nazwę oferenta z podaniem jego siedziby, formy organizacyjno- prawnej oraz podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń w imieniu oferenta wraz z dokumentem wykazującym umocowanie tych osób, dokładny adres, numer telefonu oraz numery NIP i REGON,
3. oferowaną cenę nabycia w PLN, której wysokość nie może być niższa niż cena wywoławcza,
4. aktualny odpis z właściwego rejestru bądź ewidencji dotyczący oferenta (wygenerowany nie później niż na 7 dni przed dniem złożenia oferty),
5. dowód potwierdzający wpłatę wadium w oryginale,
6. w przypadku podmiotu zagranicznego zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nieruchomości bądź oświadczenie, że zachodzą wymogi określone w art. 8 ustawą z dnia 24.03.1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2004r. Nr 167, poz. 1758 ze zm.),
7. oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu, stanem prawnym i fizycznym przedmiotu przetargu i nie wnosi do nich zastrzeżeń,
8. zobowiązanie w formie oświadczenia do pokrycia wszelkich kosztów i podatków związanych z zawarciem umów sprzedaży,
9. wskazanie numeru rachunku bankowego oferenta, na który ma być zwrócone wadium w przypadku nieprzyjęcia oferty,
10. oświadczenie oferenta o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach czynności podejmowanych w procedurze przetargowej.
IV. POSTĘPOWANIE Z OFERTAMI I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
1.Otwarcie i rozpoznanie ofert nastąpi w dniu 31 lipca 2023r. w Biurze Syndyka (ul. Raczkowskiego 8, Bydgoszcz) o godz. 10:00. W otwarciu ofert mogą brać udział oferenci. Oferenci mogą być reprezentowani przez pełnomocników posiadających oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub też poświadczony przez notariusza za zgodność z oryginałem odpis pełnomocnictwa. W przypadku osób prawnych oprócz pełnomocnictwa pełnomocnik winien okazać aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
2.Przetarg prowadzi zarządca, wyboru oferty dokonuje zarządca.
3.Z przebiegu otwarcia ofert i wyboru oferty zarządca sporządza protokół.
4.Oferent, którego oferta zostanie przyjęta jest zobowiązany do:
a) podpisania umowy w formie aktu notarialnego w terminie czterech miesięcy, od dnia dokonania wyboru oferty przez zarządcę;
b) poniesienia wszelkich kosztów związanych z zawarciem umowy sprzedaży.
4.Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana, będzie zaliczone na poczet ceny nabycia, pozostałym zaś oferentom zostanie zwrócone na wskazany rachunek bankowy w terminie tygodnia od dnia stwierdzenia wyboru oferty albo stwierdzenia przez zarządcę, że w wyniku braku ofert przetarg nie doszedł do skutku.
5.Nieprzyjęcie oferty nie da je prawa do naliczania odsetek od wpłaconego wadium;
6.Wadium przepada na rzecz masy upadłości, jeżeli:
a) wybrany oferent uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży w terminie czterech miesięcy od dnia stwierdzenia wyboru oferty,
b) oferent zamieścił w złożonej ofercie nieprawdziwe dane,
c) wybrany oferent nie uiści ceny najpóźniej w dniu poprzedzającym zawarcie umowy przenoszącej prawa do przedmiotu przetargu.
7.Umowa sprzedaży lub przedwstępna umowa sprzedaży zostanie zawarta w kancelarii notarialnej wskazanej przez zarządcę masy sanacyjnej.
8.Wszelkie koszty sprzedaży (w tym taksy notarialne, koszty skarbowe i sądowe, również koszty wykreślenia hipotek) ponosi nabywca (wygrywający oferent).
9.Treść umowy sprzedaży nie podlega negocjacjom.
V.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.Zastrzega się prawo zarządcy masy sanacyjnej do odmowy dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny, a także prawo zarządcy masy sanacyjnej do wyboru oferty najkorzystniejszej według jego uznania dla masy upadłości w razie zaoferowania tej samej ceny nabycia przez co najmniej dwóch oferentów oraz podjęcia dodatkowych negocjacji z oferentami, którzy zaoferowali tę samą, najwyższą cenę nabycia;
2.Ogłoszenie oraz warunki przetargu mogą zostać zmienione bądź odwołane;
3.Oferty posiadające braki formalne zostaną pozostawione bez rozpoznania;
4.Z opisem przedmiotu przetargu oraz jego stanem prawnym i fizycznym można zapoznać się poprzez wgląd do sporządzonego oszacowania majątku w biurze MB Sp. j. w Nakle n/Notecią oraz poprzez wizję lokalną nieruchomości (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod nr 696 363 808, oraz 695 384 192), informacji na temat przetargu udziela zarządca;
5.W sprawach nieuregulowanych w warunkach przetargu zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 459 ze zm.) oraz ustawa z dnia 15 maja 2015 r. Prawo restrukturyzacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2022r., poz. 2309 ze zm.).”
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
obiektu / lokalu
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.