Przetarg na obiekt / lokal: Mrocza, Piłsudskiego


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

4 600 000 zł


Organizator przetargu:
Syndyk
Termin: 2023-12-11

Zarządca masy sanacyjnej MB sp.j. J.Ignasiak, W.Ignasiak Spółka jawna oferuje do sprzedaży prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą ******************* - poz. 2.3 spisu inwentarza - w trybie przetargu nieograniczonego prowadzonego przez zarządcę wg poniższych warunków:
„I.PRZEDMIOT SPRZEDAŻY. Prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą *******************.
      II.                       WARUNKI PRZETARGU:
1)     Cena wywoławcza przedmiotu przetargu: 4 600 000,00 zł. (słownie: cztery miliony sześćset tysięcy złotych) netto
2)     Złożenie w języku polskim pisemnej oferty w zamkniętej nieprzezroczystej kopercie opatrzonej napisem – „Oferta przetargowa na „Prawo użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynków i urządzeń składającej się z działki nr 400/1, o pow. 0,9261 ha, położonej przy ul. Piłsudskiego 14 w Mroczy, dla której Sąd Rejonowy w Nakle n/Notecią prowadzi księgę wieczystą *******************” z dopiskiem „Nie otwierać”, w terminie do dnia 11 grudnia 2023 r., do godz. 13 za pośrednictwem poczty na adres Biuro Syndyka   ul. Raczkowskiego 8, 85-862 Bydgoszcz – przy czym koperta zawierająca ofertę powinna zostać umieszczona w kolejnej kopercie z adresem Biura Syndyka. Decyduje data i godzina wpływu przesyłki na podany wyżej adres.
3)     Wpłacenie do dnia 11 grudnia 2023 r. wadium na rachunek bankowy syndyka masy upadłości Bank Spółdzielczy w Nakle 96 8179 0009 0012 3389 2000 0010, w kwocie 460.000,00 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt tysięcy złotych), przy czym decyduje data wpływu wadium na podany rachunek bankowy masy upadłości.
    III.                      OFERTY POWINNY ZAWIERAĆ:
1.      w przypadku osób fizycznych imię i nazwisko, dokładny adres, nr telefonu oraz nr PESEL,
2.      w przypadku innych podmiotów niż osoba fizyczna: nazwę oferenta z podaniem jego siedziby, formy organizacyjno- prawnej oraz podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń w imieniu oferenta wraz z dokumentem wykazującym umocowanie tych osób, dokładny adres, numer telefonu oraz numery NIP i REGON,
3.      oferowaną cenę nabycia w PLN, której wysokość nie może być niższa niż cena wywoławcza,
4.      aktualny odpis z właściwego rejestru bądź ewidencji dotyczący oferenta (wygenerowany nie później niż na 7 dni przed dniem złożenia oferty),
5.      dowód potwierdzający wpłatę wadium w oryginale,
6.      w przypadku podmiotu zagranicznego zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nieruchomości bądź oświadczenie, że zachodzą wymogi określone w art. 8 ustawą z dnia 24.03.1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2004r. Nr 167, poz. 1758 ze zm.),
7.      oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu, stanem prawnym i fizycznym przedmiotu przetargu i nie wnosi do nich zastrzeżeń,
8.      zobowiązanie w formie oświadczenia do pokrycia wszelkich kosztów i podatków związanych z zawarciem umów sprzedaży,
9.      wskazanie numeru rachunku bankowego oferenta, na który ma być zwrócone wadium w przypadku nieprzyjęcia oferty,
10.  oświadczenie oferenta o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w ramach czynności podejmowanych w procedurze przetargowej.
   IV.                       POSTĘPOWANIE Z OFERTAMI I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
1.      Otwarcie i rozpoznanie ofert nastąpi w dniu 14 grudnia 2023r. w Biurze Syndyka (ul. Raczkowskiego 8, Bydgoszcz) o godz. 10:00. W otwarciu ofert mogą brać udział oferenci. Oferenci mogą być reprezentowani przez pełnomocników posiadających oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub też poświadczony przez notariusza za zgodność z oryginałem odpis pełnomocnictwa. W przypadku osób prawnych oprócz pełnomocnictwa pełnomocnik winien okazać aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
2.      Przetarg prowadzi zarządca, wyboru oferty dokonuje zarządca.
3.      Z przebiegu otwarcia ofert i wyboru oferty zarządca sporządza protokół.
4.      Oferent, którego oferta zostanie przyjęta jest zobowiązany do:
a) podpisania umowy w formie aktu notarialnego w terminie czterech miesięcy, od dnia dokonania wyboru oferty przez zarządcę;
b) poniesienia wszelkich kosztów związanych z zawarciem umowy sprzedaży.
4.      Wadium wniesione przez oferenta, którego oferta została wybrana, będzie zaliczone na poczet ceny nabycia, pozostałym zaś oferentom zostanie zwrócone na wskazany rachunek bankowy w terminie tygodnia od dnia stwierdzenia wyboru oferty albo stwierdzenia przez zarządcę, że w wyniku braku ofert przetarg nie doszedł do skutku.
5.      Nieprzyjęcie oferty nie da je prawa do naliczania odsetek od wpłaconego wadium;
6.      Wadium przepada na rzecz masy upadłości, jeżeli:
a) wybrany oferent uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży w terminie czterech miesięcy od dnia stwierdzenia wyboru oferty,
b) oferent zamieścił w złożonej ofercie nieprawdziwe dane,
c) wybrany oferent nie uiści ceny najpóźniej w dniu poprzedzającym zawarcie umowy przenoszącej prawa do przedmiotu przetargu.
7.      Umowa sprzedaży lub przedwstępna umowa sprzedaży zostanie zawarta w kancelarii notarialnej wskazanej przez zarządcę masy sanacyjnej.
8.      Wszelkie koszty sprzedaży (w tym taksy notarialne, koszty skarbowe i sądowe, również koszty wykreślenia hipotek) ponosi nabywca (wygrywający oferent).
9.      Treść umowy sprzedaży nie podlega negocjacjom.
     V.                       POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.      Zastrzega się prawo zarządcy masy sanacyjnej do odmowy dokonania wyboru oferty bez podania przyczyny, a także prawo zarządcy masy sanacyjnej do wyboru oferty najkorzystniejszej według jego uznania dla masy upadłości w razie zaoferowania tej samej ceny nabycia przez co najmniej dwóch oferentów oraz podjęcia dodatkowych negocjacji z oferentami, którzy zaoferowali tę samą, najwyższą cenę nabycia;
2.      Ogłoszenie oraz warunki przetargu mogą zostać zmienione bądź odwołane;
3.      Oferty posiadające braki formalne zostaną pozostawione bez rozpoznania;
4.      Z opisem przedmiotu przetargu oraz jego stanem prawnym i fizycznym można zapoznać się poprzez wgląd do sporządzonego oszacowania majątku w biurze MB Sp. j. w Nakle n/Notecią oraz poprzez wizję lokalną nieruchomości (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym pod nr 696 363 808, oraz 695 384 192), informacji na temat przetargu udziela zarządca;
5.      W sprawach nieuregulowanych w warunkach przetargu zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 459 ze zm.) oraz ustawa z dnia 15 maja 2015 r. Prawo restrukturyzacyjne (tekst jedn. Dz. U. z 2022r., poz. 2309 ze zm.).”
 

Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia obiektu / lokalu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.