Przetarg na mieszkanie: Łódź, Bałuty, Wojska Polskiego
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
50 000 zł
2 825 zł/m 2
18 m2
1 pokój
1
OGŁOSZENIE PREZYDENTA MIASTA ŁODZI
Prezydent Miasta Łodzi ogłasza ustny przetarg nieograniczony (licytację) na sprzedaż samodzielnych lokali mieszkalnych oraz
samodzielnego lokalu użytkowego stanowiących własność Miasta Łodzi, wraz z udziałem w prawie własności gruntu, usytuowanych
w budynkach położonych w Łodzi przy:
Lp. Położenie nieruchomości
Nr księgi wieczystej nieruchomości
gruntowej zabudowanej
Rejon Obsługi Najemców
Obręb,
nr działki,
powierzchnia
działki [m2
]
Powierzchnia
lokalu/ [m2
]
udział w częściach
wspólnych
nieruchomości
Struktura lokalu
usytuowanie lokalu
w budynku
Cena
wywoławcza
łączna [zł]
Wadium
[zł]
Minimalna
kwota
postąpienia
[zł]
1 2 3 4 5 6 7 8
1. ul. Wojska Polskiego 7*1
lokal mieszkalny nr 13*2
KW LD1M/00005014/0
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 73 95, 798 732 064
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
B-47
373
1601
17,70
____________
0,012
1 pokój
________________
front – II piętro
50 000 10 000 500
2
2. ul. Rewolucji 1905 r. nr 18*
1
lokal mieszkalny nr 14*3
KW LD1M/00056914/1
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 682 23 72, 798 733 857
Obsługi Najemców Zasobu Obcego,
ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-1
221/5
1538
94,04
____________
0,025
4 pokoje, 2 kuchnie,
łazienka z WC, WC,
przedpokój
________________
poprzeczna oficyna
– parter
250 000 50 000 2 500
3. ul. Rewolucji 1905 r. nr 18*
1
lokal mieszkalny nr 17*4
KW LD1M/00056914/1
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 682 23 72, 798 733 857
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-1
221/5
1538
83,60
____________
0,023
3 pokoje, 2 kuchnie,
WC, przedpokój
________________
poprzeczna oficyna
– I piętro
235 000 47 000 2 350
3
4. ul. Rewolucji 1905 r. nr 18*
1
lokal mieszkalny nr 51*5
KW LD1M/00056914/1
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 682 23 72, 798 733 857
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-1
221/5
1538
80,27
____________
0,022
3 pokoje, kuchnia,
WC, przedpokój
________________
prawa oficyna –
III piętro
215 000 43 000 2 150
5. ul. Zachodnia 71 *
1
lokal użytkowy nr 4U *
6
KW LD1M/00005125/1
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 633 96 87,
e-mail: biuro@admnieruchomosci.pl
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-1
43
941
33,66
____________
0,020
2 pomieszczenia,
WC wydzielone
z drugiego
pomieszczenia
lewa oficyna
– parter
60 000 12 000 600
4
6. ul. Stanisława Wigury 26
lokal mieszkalny nr 3
KW LD1M/00060410/9
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 73 56, 510 931 722
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-7
128/4, 128/7
925
52,30
____________
5230/68898
2 pokoje, kuchnia,
łazienka z WC,
przedpokój
________________
front – parter
140 000 28 000 1 400
7. ul. Edwarda Abramowskiego 36
lokal mieszkalny nr 11*
7
KW LD1M/00006397/5
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 73 56, 510 931 722
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-8
112/2
540
44,08
____________
0,038
2 pokoje, kuchnia,
WC
________________
front – II piętro
125 000 25 000 1 250
5
8. ul. Edwarda Abramowskiego 36
lokal mieszkalny nr 15
KW LD1M/00006397/5
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 73 56, 510 931 722 ,
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-8
112/2
540
29, 54
____________
0,026
1 pokój, kuchnia,
łazienka z WC
________________
prawa oficyna –
II piętro
85 000 17 000 850
9. ul. Edwarda Abramowskiego 36
lokal mieszkalny nr 23
KW LD1M/00006397/5
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 73 56, 510 931 722
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
(42) 684 81 90
S-8
112/2
540
32,90
____________
0,028
1 pokój, kuchnia
z wydzielonym WC
________________
prawa oficyna –
III piętro
95 000 19 000 950
Termin przetargu zakończonego wynikiem negatywnym (dotyczy wszystkich w/w lokali) - 19.10.2023 r.
*
1
/ Zgodnie z zarządzeniem Nr 4216/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 8 sierpnia 2016 r. w sprawie przyjęcia gminnej ewidencji zabytków
miasta Łodzi, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Łodzi: Nr 7257/VII/17 z dnia 20 listopada 2017 r., Nr 3397/VIII/20 z dnia 28 lutego
2020 r., Nr 6843/VIII/21 z dnia 26 marca 2021 r. i Nr 772/2023 z dnia 6 kwietnia 2023 r. budynki objęte zostały gminną ewidencją zabytków.
6
*
2
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 13 przy ul. Wojska Polskiego 7 – w księdze wieczystej LD1M/00005014/0 prowadzonej dla nieruchomości
obejmującej działkę nr 373, w obrębie B-47, w dziale III znajduje się wpis „ZAKAZUJE SIĘ WŁAŚCICIELOWI LUB UŻYTKOWNIKOWI
NIERUCHOMOŚCI WZNOSZENIA NA PASIE SZER. 6 M. NAD TRASĄ KANAŁU SIECI CIEPLNO – PAROWEJ, WSZELKICH
BUDYNKÓW, A W SZCZEGÓLNOŚCI BUDYNKÓW MIESZKALNYCH. ZAKŁAD SIECI CIEPLNEJ ŁÓDŹ W ŁODZI, LUB JEGO
PRAWNI ZASTĘPCY UPOWAŻNIENI SĄ DO WYKONANIA ROBÓT ZWIĄZANYCH Z BUDOWĄ, JAK RÓWNIEŻ
PRZEPROWADZANIA NAPRAW I KONSERWACJI SIECI CIEPLNO – PAROWEJ.”
Dostęp do pomieszczenia WC w częściach wspólnych nieruchomości.
*
3
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 14 przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 18 – brak wentylacji w kuchni.
*
4
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 17 przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 18 – brak wentylacji w kuchni.
*
5
/Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 51 przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 18 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu przejęcia lokalu
mieszkalnego z dnia 14.10.2029 r., nr RON13/LM/941/2019, sporządzonym przez Zarząd Lokali Miejskich pomieszczenie kuchni przedzielone
ścianką lekką niepełną, sufit obniżony – do demontażu, pomieszczenie pokoju nr 2 przedzielone ścianką o grubości 10 cm z drzwiami przesuwnymi
i luksferami, sufit obniżony – do demontażu.
*
6
/ Dotyczy lokalu użytkowego nr 4U przy ul. Zachodniej 71 – od zewnątrz widoczne jest drugie wejście do lokalu, które zostało od wewnątrz
zabudowane.
*
7
/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 11 przy ul. Edwarda Abramowskiego 36 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu przejęcia
lokalu mieszkalnego z dnia 05.05.2021 r. sporządzonego przez Zarząd Lokali Miejskich „w pomieszczeniu pokoju wydzielone wc – do likwidacji”.
UWAGA:
Przystępujący do przetargu winni dokonać wizji lokalnej przedmiotu licytacji w terenie i uzyskać wszelkiego rodzaju informacje dotyczące
nieruchomości, takie jak: stan techniczny budynku i lokalu, elementów konstrukcyjno-budowlanych, przyłączy, instalacji i urządzeń infrastruktury
technicznej, przewodów, w tym kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
W tym celu należy zwrócić się do Zarządu Lokali Miejskich (właściwego Rejonu Obsługi Najemców / Miejskiego Administratora Nieruchomości,
zgodnie z informacją zawartą w kolumnie 2 tabeli).
Kwestia możliwości zachowania istniejących w lokalach urządzeń sanitarnych do uzgodnienia z Zarządem Lokali Miejskich.
Ustalenie wszystkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji oraz możliwego przyszłego sposobu
zagospodarowania przedmiotu przetargu w całości spoczywa na przystępującym do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.
7
1. Przetarg odbędzie się w dniu 22 lutego 2024 r., w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi, Łódź ul. Piotrkowska 104,
Duża Sala Obrad, o godz. 10:00.
2. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny
wywoławczej.
3. W licytacji mogą brać udział osoby fizyczne lub prawne, które przedłożą w zamkniętej kopercie, opatrzonej napisem „Dokumenty
do przetargu (licytacji) na sprzedaż lokalu nr … (należy wpisać nr lokalu) położonego w Łodzi przy ul. …(należy wpisać nazwę ulicy
i nr budynku)”, następujące dokumenty:
1) dowód wpłaty wadium (w pieniądzu);
2) dane dotyczące osoby zainteresowanej, w przypadku:
a) osoby fizycznej: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL),
adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego;
b) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego
Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego, wyciągu o wpisie
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
c) osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej: nazwy, numeru identyfikacji podatkowej NIP, adresu
siedziby, adresu elektronicznego osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, wskazania osoby
uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, odpisu z Krajowego
Rejestru Sądowego sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
3) dane dotyczące przedstawicieli osoby fizycznej, pełnomocników, osób reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne
nie posiadające osobowości prawnej, tj. imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji
Ludności (PESEL), adresu do doręczeń i adresu elektronicznego oraz w przypadku przedstawicieli osoby fizycznej – dokumentu
potwierdzającego przedstawicielstwo, w przypadku pełnomocników – pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego;
4) pisemne oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem, o zapoznaniu się: ze stanem prawnym nieruchomości, w terenie ze stanem
zagospodarowania nieruchomości, stanem technicznym budynku oraz lokalu, a także „Warunkami przetargu” i przyjęciu tych warunków
bez zastrzeżeń, o poinformowaniu, iż w przypadku, jeżeli wspólnota mieszkaniowa nieruchomości, z której zbywany jest lokal, posiada
zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej, przejmuje to zobowiązanie w udziale ustalonym w umowie sprzedaży, przypadającym
na nabywany lokal, a także poinformowaniu, iż ustalone udziały w częściach wspólnych nieruchomości mogą ulec zmianie, na co wyraża
zgodę i w związku z powyższym oświadcza, że nie będzie z tego tytułu wnosić roszczeń wobec Miasta Łodzi.
8
UWAGA! Wzory oświadczeń/dokumentów do wypełnienia dostępne są na stronie: https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-nasprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/ - zakładka MIESZKANIA lub LOKALE UŻYTKOWE.
Wyżej opisana koperta z dokumentami powinna być przesłana za pośrednictwem poczty na adres Wydziału Zbywania i Nabywania
Nieruchomości w Departamencie Gospodarowania Majątkiem Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
lub złożona w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, wejście od Pasażu Schillera, ul. Piotrkowska 110, w terminie
do dnia 14 lutego 2024 r. do godz. 16:00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
4. Złożenie niekompletnych dokumentów bądź niedostarczenie dokumentów w terminie określonym w punkcie 3, skutkować będzie
niedopuszczeniem do przetargu.
5. Wadium należy wpłacać w wysokości podanej w tabeli jw. na konto Urzędu Miasta Łodzi, Bank Pekao S.A. o numerze: 74 1240 1037 1111
0011 0911 0931. Z tytułu wpłaty wadium musi jednoznacznie wynikać na poczet jakiego lokalu dokonano wpłaty. W przypadku wpłaty
wadium przez podmiot inny niż przystępujący do przetargu, z tytułu przelewu musi jednoznacznie wynikać w czyim imieniu została
dokonana wpłata.
Wpłata wadium na niewłaściwy rachunek bankowy skutkować będzie niedopuszczeniem do przetargu.
6. Komisja przetargowa, po stwierdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych przez poszczególne osoby fizyczne lub prawne dokumentów,
przyznaje numery uprawniające do udziału w licytacji. Numer uprawniający do uczestnictwa w przetargu wydawany jest w dniu przetargu, przed
wejściem na salę, na której odbywa się licytacja, po uprzednim potwierdzeniu przez Komisję Przetargową, iż wpłacone do 14 lutego 2024r. wadium,
wpłynęło na rachunek bankowy Miasta wskazany w punkcie 5, nie później niż 3 dni przed dniem przetargu.
7. Cudzoziemcy mogą brać udział w przetargu na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez
cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).
8. Osoby przystępujące do przetargu na więcej niż jeden wybrany lokal, zobowiązane są wpłacić oddzielnie wadium na każdy z tych lokali.
9. Cena wywoławcza obejmuje cenę lokalu oraz cenę gruntu wchodzącego w skład nieruchomości wspólnej w udziale przypadającym na ten
lokal.
10. Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
11. Sprzedaż lokali zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, 1598 i 1852).
9
12. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne coraz wyższe ceny za lokal wraz z ułamkową częścią gruntu. Po ustaniu zgłaszania postąpień
przewodniczący Komisji Przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyżej zaoferowaną cenę i zamyka przetarg, a następnie ogłasza imię
i nazwisko lub nazwę albo firmę osoby, która przetarg wygrała.
13. Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia lokalu.
14. Wadium wniesione przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi w formie przelewu na wskazane przez uczestnika konto
po zamknięciu lub odwołaniu przetargu.
15. Uczestnik przetargu, który wygrał przetarg, zostanie zawiadomiony w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu o miejscu i terminie
zawarcia umowy notarialnej. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia.
16. Wpłata wylicytowanej ceny nabycia lokalu wraz z udziałem w prawie własności gruntu winna nastąpić przed zawarciem umowy sprzedaży
w takim terminie, aby wpłacone środki były widoczne na koncie Urzędu Miasta Łodzi przed podpisaniem umowy notarialnej. Nabywcy, który
nie uiści należnej opłaty w terminie, jak również, który nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu,
o którym mowa w punkcie 15, nie przysługuje roszczenie o sprzedaż lokalu, a wadium nie podlega zwrotowi.
17. Podstawę do zawarcia umowy sprzedaży lokalu i ułamkowej części gruntu stanowi protokół z przeprowadzonego przetargu.
18. Protokół z przetargu podpisują: Przewodniczący, Członkowie Komisji oraz osoba wyłoniona w przetargu, jako nabywca.
19. Koszty związane z nabyciem lokalu i ułamkowej części gruntu ponosi nabywca.
20. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Zbywania i Nabywania Nieruchomości UMŁ, ul. Piotrkowska 104,
IV p., pok. 457a, 468 tel. (42) 638 43 31, 638-45-83, 638-44-14.
21. Prezydent Miasta Łodzi zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
22. W kwestiach nieuregulowanych w „Warunkach przetargu” stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r.
w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Katarzyna Dołowicz
Zastępca Dyrektora Wydziału
Zbywania i Nabywania Nieruchomości
10
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/sprzedaz-nieruchomosci/
https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-na-sprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/
https://nieruchomosci.uml.lodz.pl
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
mieszkania
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.