Przetarg na mieszkanie: Lubin


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

161 200 zł

3 415 zł/m 2
47 m2 3 pokoje
Organizator przetargu:
Syndyk Jakub Kamiński
Termin: 2021-10-22

LOKAL MIESZKALNY W LUBINIE (58-300), UL. MICKIEWICZA 7/10

161 200,00 ZŁ

OPIS NIERUCHOMOŚCI:

Lokal mieszkalny składający się z 3 pokoi, łazienki z wc oraz przedpokoju o łącznej powierzchni 47,20 m2, znajdujący się w Lubinie (58-300), ul. Mickiewicza 7/10, dla której to nieruchomości Sąd Rejonowy w Lubinie V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr ******************* wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej KW nr *******************

REGULAMIN SPRZEDAŻY:

Regulamin sprzedaży składników majątku w postaci nieruchomości wchodzących w skład masy upadłości *****************

* Sprzedaż z wolnej ręki w trybie przetargu ofertowego z możliwością uzupełnienia poprzez licytację ustną organizuje i przeprowadza Syndyk masy upadłości ************* (zwanej dalej Upadłym), ustanowiony w postępowaniu upadłościowym toczącym się w Sądzie Rejonowym w Legnicy, V Wydział Gospodarczy, sygnatura akt V GUp 196/20.
* Sprzedaż za cenę nie niższą niż 161 200,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt jeden tysięcy dwieście złotych, 00/100) odbywa się skutkiem uprzedniego zawiadomienia wierzycieli oraz Sądu o wyborze sposobu likwidacji w myśl art. 49111a ust. 2 p.u. Kwota sprzedaży nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
* przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość – lokal mieszkalny składający się z 3 pokoi, łazienki z wc oraz przedpokoju o łącznej powierzchni 47,20 m2, znajdujący się w Lubinie (58-300), ul. Mickiewicza 7/10, dla której to nieruchomości Sąd Rejonowy w Lubinie V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr ******************* wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej KW nr *******************.

Biegły rzeczoznawca mgr inż. Krzysztof Kowalewski sporządził operat szacunkowy, w którym szczegółowo opisał i wycenił wartość nieruchomości na kwotę 161 200,00 zł.

Operat w postaci elektronicznej będzie udostępniony przez e-mail na prośbę zainteresowanego zakupem. Oryginał operatu dostępny jest do wglądu w Kancelarii syndyka, po wcześniejszym ustaleniu terminu z syndykiem. Zainteresowani mogą zapoznać się z przedmiotem sprzedaży po wcześniejszym ustaleniu terminu z syndykiem.

* Oferty w języku polskim należy składać w dwóch egzemplarzach do dnia 22 września 2021 r. (decyduje data wpływu) poprzez wysyłkę listem poleconym, z wyraźnym oznaczeniem „NIE OTWIERAĆ – OFERTA NA ZAKUP NIERUCHOMOŚCI V GUp 196/20” na adres: Kancelaria Syndyka, Nadzorcy Sądowego, Zarządcy Jakub Kamiński, Skrytka pocztowa 7, UP 3, ul. Józefa Bożka 15, 55-231 Jelcz – Laskowice.
* Cena wywoławcza przedmiotu sprzedaży wynosi 161 200,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt jeden tysięcy dwieście złotych, 00/100).
* Wzięcie udziału w postępowaniu na sprzedaż jest uzależnione od wpłaty wadium. Wadium w wysokości 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych, 00/100) powinno być wpłacone na rachunek bankowy masy upadłości do dnia 22 września 2021 r. Oznaczenie rachunku:

Barbara Turkowicz w upadłości, ul. A. Mickiewicza 7/10, 59-300 Lubin
Nr rachunku: _28 1020 3017 0000 2702 0532 1635_

W tytule przelewu należy umieścić informację „wadium na zakup nieruchomości V GUp 196/20”

Wadium uczestników, których oferty nie zostaną przyjęte, zostanie zwrócone w wysokości, która została wpłacona na wskazany przez oferenta rachunek bankowy, bez odsetek, w terminie czternastu dni roboczych licząc od dnia rozpatrzenia ofert.

* Oferta pod rygorem możliwości odrzucenia musi być sporządzona w języku polskim i powinna zawierać:
a) oznaczenie oferenta (imię, nazwisko, firma, adres, NIP i REGON lub PESEL), w przypadku przedsiębiorców zaświadczenie o wpisie do odpowiedniej ewidencji lub aktualny odpis z KRS; w przypadku złożenia oferty przez pełnomocnika – pełnomocnictwo w oryginale wraz z dokumentem potwierdzającym upoważnienie dla osoby podpisującej pełnomocnictwo do reprezentowania danego podmiotu w dacie wystawienia pełnomocnictwa,
b) dane kontaktowe, w szczególności numer telefonu oraz adres e-mail z oświadczeniem, że oferent wyraża zgodę na doręczanie korespondencji na podany adres e-mail,
c) numer rachunku bankowego prowadzonego w polskim banku do zwrotu wadium w przypadku gdy oferta nie zostanie wybrana,
d) oferowaną cenę zakupu, która nie może być niższa od ceny wywoławczej,
e) oświadczenie, że oferent zapoznał się z treścią regulaminu przetargu i akceptuje jego warunki,
f) oświadczenie, że oferent zapoznał się z operatem szacunkowym nieruchomości,
g) oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i prawnym nieruchomości,
h) wszelkie zezwolenia i zgody, jeżeli ze względu na osobę nabywcy są one wymagane prawem,
i) w przypadku spółek prawa handlowego uchwałę odpowiedniego organu wyrażającą zgodę na nabycie nieruchomości,
j) oświadczenie, że oferent wyraża zgodę na wyłączenie rękojmi za wady fizyczne i prawne na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego.
k) zobowiązanie oferenta do pokrycia wszelkich opłat związanych z zakupem i wydaniem przedmiotu sprzedaży.
l) dowód wpłaty wadium.
* Pod rygorem bezwzględnego odrzucenia oferty:
a) w postępowaniu na sprzedaż nie mogą uczestniczyć osoby, o których mowa w art. 157a ust. 2 Prawa upadłościowego,
b) niedopuszczalne jest złożenie oferty uzależniającej zawarcie umowy sprzedaży przedmiotu sprzedaży od spełnienia jakiegokolwiek warunku.
* Otwarcie i analiza ofert w obecności wszystkich zainteresowanych nastąpi w kancelarii syndyka, w dniu 23 września 2021 r. o godzinie 16:00. Rozstrzygnięcie postępowania nastąpi w ciągu 14 dni roboczych. Głównym kryterium wyboru jest wysokość zaoferowanej kwoty. O wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zawiadomiony wyłącznie podmiot, którego oferta została przyjęta albo podmioty, które złożyły najwyższe oferty.
* W przypadku, gdy oferta zawiera braki dokumentów wymienionych w punkcie 6., oferent może zostać wezwany telefonicznie lub poprzez e-mail do uzupełnienia oferty w terminie 2 dni roboczych poprzez przesłanie skanów na e-mail oraz dosłanie oryginałów listem poleconym w przeciągu 5 dni roboczych. W przypadku braku uzupełnienia we wskazanym terminie jego oferta może zostać odrzucona.
* W przypadku, gdy dwie lub więcej spośród najwyższych ofert zakupu są na tę samą kwotę, rozstrzygnięcie wyboru nastąpi w drodze licytacji ustnej, zgodnie z następującymi zasadami:
a) cenę wywoławczą stanowić będzie najwyższa cena zaproponowana przez oferentów dopuszczonych do licytacji,
b) licytacja odbywać się będzie przez podniesienie ręki osoby biorącej udział w licytacji ustnej oraz głośne podanie oferowanej ceny,
c) minimalna kwota postąpienia wynosić będzie równowartość 1% ceny wywołania w zaokrągleniu do pełnych tysięcy złotych w górę),
d) oferta złożona w trakcie licytacji jest wiążąca do momentu złożenia oferty wyższej,
e) udziela się przybicia oferentowi, którego oferta po trzykrotnym jej powtórzeniu przez Syndyka pozostaje najwyższa,
f) w przypadku, w którym żaden z uprawnionych oferentów nie przystąpi do licytacji ustnej syndyk przyjmuje za zwycięską ofertę pisemną zawierającą najwyższą cenę. W przypadku, gdy nie uda się w powyższy sposób wyłonić zwycięzcy przetargu, rozstrzygnięcie nastąpi na skutek swobodnego wyboru zwycięzcy przez syndyka,
g) licytacja zostanie przeprowadzona w miejscu i czasie wyznaczonym przez syndyka nie później niż w terminie 2 miesięcy od otwarcia ofert przetargu. O wyznaczeniu miejsca i czasu licytacji syndyk poinformuje z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem poprzez e-mail oraz podejmie próbę powiadomienia telefonicznego.
* Treść umowy sprzedaży nieruchomości jest przygotowywana przez syndyka masy upadłości i nie podlega negocjacjom. Umowa sprzedaży w postaci aktu notarialnego zostanie zawarta w miejscu i czasie wyznaczonym przez syndyka nie później niż w terminie 4 miesięcy od rozstrzygnięcia przetargu. O wyznaczeniu miejsca i czasu zawarcia umowy sprzedaży syndyk poinformuje z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem poprzez e-mail oraz podejmie próbę powiadomienia telefonicznego. Zwycięzca przetargu ma obowiązek najpóźniej w przeddzień zawarcia aktu notarialnego (decyduje data wpływu środków na rachunki bankowe), wpłacić na rachunek bankowy masy upadłości całą oferowaną kwotę pomniejszoną o wpłacone wadium.

Wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz masy upadłości, gdy wygrywający oferent nie wpłaci całości kwoty we właściwym terminie lub nie stawi się do zawarcia umowy w miejscu i czasie wyznaczonym przez syndyka.

* Ewentualne sprzątanie lub wywóz odpadów gospodarczych, nieczystości lub innych przedmiotów znajdujących się na terenie nieruchomości spoczywa wyłącznie na nabywcy. On również ponosi wszelkie ewentualne koszty wydania nieruchomości. Wydanie nieruchomości nastąpi najpóźniej w terminie tygodnia od daty zawarcia aktu notarialnego.
* Wszelkie dodatkowe koszty sporządzenia umowy sprzedaży przedmiotu przetargu (w tym opłaty notarialne, skarbowe, sądowe i podatki) oraz koszty wydania nieruchomości ponosi nabywca.
* Organizator przetargu zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu lub odstąpienia od sprzedaży przedmiotu przetargu w dowolnym momencie, bez podania przyczyny i bez prawa do odszkodowania oraz bez zwrotu poniesionych przez oferenta kosztów związanych ze złożeniem oferty. W przypadku unieważnienia przetargu lub odstąpienia od sprzedaży przedmiotu przetargu na skutek decyzji syndyka oferentom przysługuje wyłącznie prawo do zwrotu wpłaconego wadium. O unieważnieniu przetargu lub odstąpieniu od sprzedaży oferent może zostać zawiadomiony poprzez wysyłkę listu poleconego lub e-maila. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Prawa upadłościowego oraz Kodeksu cywilnego.
* Spory powstałe na tle interpretacji niniejszego regulaminu oraz procedury sprzedaży i przeprowadzenia przetargu rozstrzygał będzie Sąd właściwy dla siedziby syndyka.

REGULAMIN SPRZEDAŻY - WYCIĄG:

Przedmiot sprzedaży:
Lokal mieszkalny składający się z 3 pokoi, łazienki z wc oraz przedpokoju o łącznej powierzchni 47,20 m2, znajdujący się w Lubinie (58-300), ul. Mickiewicza 7/10, dla której to nieruchomości Sąd Rejonowy w Lubinie V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr ******************* wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej KW nr *******************
Termin składania ofert: 22 września 2021 r.
Termin wpłaty wadium: 22 września 2021 r.
Termin rozpoznania ofert: 23 września 2021 r.
Kwota wadium: 16 000,00 zł
Adres do składania ofert: Kancelaria Syndyka, Nadzorcy Sądowego, Zarządcy Jakub Kamiński, Skrytka pocztowa 7, UP 3, ul. Józefa Bożka 15, 55-231 Jelcz – Laskowice
Kontakt:
– tel. 693 034 043
– email: kancelaria@syndycy.info
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia mieszkania poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.