Przetarg na mieszkanie: Łódź, Polesie, Wólczańska


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

80 000 zł

5 333 zł/m 2
15 m2 1 pokój
Organizator przetargu:
Urząd Miasta Łodzi
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2023-04-06

1
OGŁOSZENIE PREZYDENTA MIASTA ŁODZI
Prezydent Miasta Łodzi ogłasza ustny przetarg nieograniczony (licytację) na sprzedaż samodzielnych lokali mieszkalnych oraz
samodzielnych lokali użytkowych, wraz z udziałem w prawie własności gruntu, stanowiących własność Miasta Łodzi, usytuowanych
w budynkach położonych w Łodzi przy:
Lp. Położenie nieruchomości
Nr księgi wieczystej nieruchomości
gruntowej zabudowanej
Rejon Obsługi Najemców
Obręb,
nr działki,
powierzchnia
działki [m2
]
Powierzchnia
lokalu [m2
]
udział w częściach
wspólnych
nieruchomości
Struktura lokalu
usytuowanie lokalu
w budynku
Cena
wywoławcza
łączna
[zł]
Wadium
[zł]
Minimalna
kwota
postąpienia
[zł]
1 2 3 4 5 6 7 8
1. ul. kpt. Stefana Pogonowskiego 24
lokal użytkowy nr 2U
KW LD1M/00001058/2
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 81 62; 798 736 305.
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
tel. (42) 684 81 90
P-9
318
850
11,08
____________
0,011
1 pomieszczenie,
korytarz
________________
front – IV piętro
(poddasze)
40 000 4 000 400
2
2. ul. Wólczańska 137*1
lokal mieszkalny nr 4*2
KW LD1M/00002244/0
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 81 62; 798 736 028.
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
tel. (42) 684 81 90
P-30
7
1246
93,04
____________
0,072
3 pokoje, kuchnia,
łazienka z WC,
przedpokój
________________
front – parter
460 000 46 000 4 600
3. ul. Wólczańska 137*1
lokal mieszkalny nr 15*3
KW LD1M/00002244/0
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 81 62; 798 736 028.
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
tel. (42) 684 81 90
P-30
7
1246
15,90
____________
0,012
1 pokój
________________
front – I piętro 80 000 8 000 800
3
4. ul. Stefana Jaracza 55*1
lokal mieszkalny nr 19
KW LD1M/00055677/0
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 682 23 72; 798 733 956.
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
tel. (42) 684 81 90
S-2
183/3
2094
82,60
____________
0,028
2 pokoje, kuchnia,
łazienka z WC,
przedpokój, korytarz
________________
front – IV piętro
(poddasze)
450 000 45 000 4 500
5. ul. Juliana Tuwima 6
lokal użytkowy nr 6U *4
KW LD1M/00003013/9
Miejski Administrator Nieruchomości
nr tel.: (42) 684 81 90; 665 017 353.
Rejon Obsługi Najemców Zasobu
Obcego, ul. Ciasna 19a
tel. (42) 684 81 90
S-6
145/4
2686
74,75
____________
0,039
3 pomieszczenia
________________
lewa oficyna
(budynek nr 587) –
parter
400 000 40 000 4 000
*1/ Zgodnie z zarządzeniem Nr 4216/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 8 sierpnia 2016 r. w sprawie przyjęcia gminnej ewidencji zabytków
miasta Łodzi, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Łodzi: Nr 7257/VII/17 z dnia 20 listopada 2017 r., Nr 3397/VIII/20 z dnia 28 lutego
2020 r. i Nr 6843/VIII/21 z dnia 26 marca 2021 r., budynki objęte zostały gminną ewidencją zabytków.
*2/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 4 przy ul. Wólczańskiej 137 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu przejęcia lokalu mieszkalnego
NR: RON10/LM/1027/2020 z dnia 01.05.2020 r. sporządzonego przez Zarząd Lokali Miejskich w jednym z pokoi (o powierzchni 16,27 m2), który
wcześniej pełnił funkcję kuchni, do zlikwidowania wszystkie podłączenia instalacji wodno-kanalizacyjnej i gazowej. Zgodnie z orzeczeniem
4
dotyczącym stanu technicznego instalacji elektrycznej z dnia 04.06.2020 r. sporządzonym przez Zarząd lokali Miejskich instalacja w lokalu nr 4
powinna zostać połączona pod jeden licznik energii elektrycznej.
*3/ Dotyczy lokalu mieszkalnego nr 15 przy ul. Wólczańskiej 137 – dostęp do pomieszczenia WC w częściach wspólnych nieruchomości.
*4/ Dotyczy lokalu użytkowego nr 6U przy ul. Juliana Tuwima 6 – zgodnie z wpisem w załączniku nr 1 do protokołu zdawczo – odbiorczego
lokalu użytkowego z dnia 21.06.2021 r. sporządzonego przez Zarząd Lokali Miejskich „W pomieszczeniu nr 2 znajduje się betonowa bryła
o nieznanym przeznaczeniu, według informacji na rzucie ma ona wys. 2,20 m”.
UWAGA:
Przystępujący do przetargu winni dokonać wizji lokalnej przedmiotu licytacji w terenie i uzyskać wszelkiego rodzaju informacje dotyczące
nieruchomości, takie jak: stan techniczny budynku i lokalu, elementów konstrukcyjno-budowlanych, przyłączy, instalacji i urządzeń
infrastruktury technicznej, przewodów, w tym kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
W tym celu należy zwrócić się do Zarządu Lokali Miejskich (właściwego Rejonu Obsługi Najemców / Miejskiego Administratora
Nieruchomości, zgodnie z informacją zawartą w kolumnie 2 tabeli).
Kwestia możliwości zachowania istniejących w lokalach urządzeń sanitarnych do uzgodnienia z Zarządem Lokali Miejskich.
Ustalenie wszystkich warunków faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji planowanej inwestycji oraz możliwego przyszłego
sposobu zagospodarowania przedmiotu przetargu w całości spoczywa na przystępującym do przetargu i stanowi obszar jego ryzyka.
1. Przetarg odbędzie się w dniu 6 kwietnia 2023 r., w siedzibie Urzędu Miasta Łodzi, Łódź ul. Piotrkowska 104,
Duża Sala Obrad, o godz. 10:00.
2. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników, jeżeli chociaż jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny
wywoławczej.
3. W licytacji mogą brać udział osoby fizyczne lub prawne, które przedłożą w zamkniętej kopercie, opatrzonej napisem „Dokumenty
do przetargu (licytacji) na sprzedaż lokalu nr …(należy wpisać nr lokalu) położonego w Łodzi przy ul. …(należy wpisać nazwę ulicy
i nr budynku)”, następujące dokumenty:
1) dowód wpłaty wadium;
2) dane dotyczące osoby zainteresowanej, w przypadku:
a) osoby fizycznej: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL),
adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego;
5
b) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą: imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego
Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adresu zamieszkania, adresu do doręczeń, adresu elektronicznego, wyciągu o wpisie
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
c) osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej: nazwy, numeru identyfikacji podatkowej NIP, adresu
siedziby, adresu elektronicznego osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, wskazania osoby
uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, odpisu z Krajowego
Rejestru Sądowego sporządzonego nie wcześniej niż 1 miesiąc przed datą przetargu;
3) dane dotyczące przedstawicieli osoby fizycznej, pełnomocników, osób reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne
nie posiadające osobowości prawnej, tj. imienia, nazwiska, numeru identyfikacji Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji
Ludności (PESEL), adresu do doręczeń i adresu elektronicznego oraz w przypadku przedstawicieli osoby fizycznej – dokumentu
potwierdzającego przedstawicielstwo, w przypadku pełnomocników – pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego;
4) pisemne oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem, o zapoznaniu się: ze stanem prawnym nieruchomości, w terenie ze stanem
zagospodarowania nieruchomości, stanem technicznym budynku oraz lokalu, a także „Warunkami przetargu” i przyjęciu tych warunków
bez zastrzeżeń, o poinformowaniu, iż w przypadku, jeżeli wspólnota mieszkaniowa nieruchomości, z której zbywany jest lokal, posiada
zobowiązania dotyczące nieruchomości wspólnej, przejmuje to zobowiązanie w udziale ustalonym w umowie sprzedaży, przypadającym
na nabywany lokal, a także poinformowaniu, iż ustalone udziały w częściach wspólnych nieruchomości mogą ulec zmianie, na co wyraża
zgodę i w związku z powyższym oświadcza, że nie będzie z tego tytułu wnosić roszczeń wobec Miasta Łodzi oraz poinformowaniu, iż dla
lokalu nie zostało sporządzone świadectwo charakterystyki energetycznej.
UWAGA! Wzory oświadczeń/dokumentów do wypełnienia dostępne są na stronie: https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-nasprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/ - zakładka MIESZKANIA lub LOKALE UŻYTKOWE .
Wyżej opisana koperta z dokumentami powinna być przesłana za pośrednictwem poczty na adres Wydziału Zbywania i Nabywania
Nieruchomości w Departamencie Gospodarowania Majątkiem Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź,
lub złożona w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, wejście od Pasażu Schillera, ul. Piotrkowska 110, w terminie
do dnia 29 marca 2023 r. do godz. 16:00 (decyduje data wpływu do Urzędu).
4. Złożenie niekompletnych dokumentów bądź niedostarczenie dokumentów w terminie określonym w punkcie 3, skutkować będzie
niedopuszczeniem do przetargu.
5. Wadium należy wpłacać w wysokości podanej w tabeli jw. na konto Urzędu Miasta Łodzi, Bank Pekao S.A. o numerze: 74 1240 1037 1111
0011 0911 0931. Z tytułu wpłaty wadium musi jednoznacznie wynikać na poczet jakiego lokalu dokonano wpłaty. W przypadku wpłaty
6
wadium przez podmiot inny niż przystępujący do przetargu, z tytułu przelewu musi jednoznacznie wynikać w czyim imieniu została
dokonana wpłata.
6. Komisja przetargowa, po stwierdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych przez poszczególne osoby fizyczne lub prawne dokumentów,
przyznaje numery uprawniające do udziału w licytacji. Numer uprawniający do uczestnictwa w przetargu wydawany jest w dniu przetargu,
przed wejściem na salę, na której odbywa się licytacja, po uprzednim potwierdzeniu przez Komisję przetargową, iż wpłacone do 29 marca 2023 r.
wadium, wpłynęło na rachunek bankowy Miasta wskazany w punkcie 5, nie później niż 3 dni przed dniem przetargu.
7. Cudzoziemcy mogą brać udział w przetargu na podstawie przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez
cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r. poz. 2278).
8. Osoby przystępujące do przetargu na więcej niż jeden wybrany lokal, zobowiązane są wpłacić oddzielnie wadium na każdy z tych lokali.
9. Cena wywoławcza obejmuje cenę lokalu oraz cenę gruntu wchodzącego w skład nieruchomości wspólnej w udziale przypadającym na ten
lokal.
10. Postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
11. Sprzedaż lokali zwolniona jest z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
(Dz. U. z 2022 r. poz. 931, 974, 1137, 1301, 1488. 1561, 2180 i 2707).
12. Uczestnicy przetargu zgłaszają ustnie kolejne coraz wyższe ceny za lokal wraz z ułamkową częścią gruntu. Po ustaniu zgłaszania postąpień
przewodniczący Komisji Przetargowej wywołuje trzykrotnie ostatnią, najwyżej zaoferowaną cenę i zamyka przetarg, a następnie ogłasza imię
i nazwisko lub nazwę albo firmę osoby, która przetarg wygrała.
13. Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg, zalicza się na poczet ceny nabycia lokalu.
14. Wadium wniesione przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi w formie przelewu na wskazane przez uczestnika konto
po zamknięciu lub odwołaniu przetargu.
15. Uczestnik przetargu, który wygrał przetarg, zostanie zawiadomiony w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu o miejscu i terminie
zawarcia umowy notarialnej. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia zawiadomienia.
16. Wpłata wylicytowanej ceny nabycia lokalu wraz z udziałem w prawie własności gruntu winna nastąpić przed zawarciem umowy sprzedaży
w takim terminie, aby wpłacone środki były widoczne na koncie Urzędu Miasta Łodzi przed podpisaniem umowy notarialnej. Nabywcy, który
nie uiści należnej opłaty w terminie, jak również, który nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu,
o którym mowa w punkcie 15, nie przysługuje roszczenie o sprzedaż lokalu, a wadium nie podlega zwrotowi.
17. Podstawę do zawarcia umowy sprzedaży lokalu i ułamkowej części gruntu stanowi protokół z przeprowadzonego przetargu.
7
18. Protokół z przetargu podpisują: Przewodniczący, Członkowie Komisji oraz osoba wyłoniona w przetargu, jako nabywca.
19. Koszty związane z nabyciem lokalu i ułamkowej części gruntu ponosi nabywca.
20. Dodatkowe informacje na temat przetargu można uzyskać w Wydziale Zbywania i Nabywania Nieruchomości UMŁ, ul. Piotrkowska 104,
IV p., pok. 457a, 468 tel. (42) 638-43-31, 638-45-83, (42) 638-44-14.
21. Prezydent Miasta Łodzi dopuszcza możliwość przeprowadzenia przetargu w oparciu o przepisy § 30a, 30b i 30c rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
(Dz. U. z 2021 r. poz. 2213), tj. przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
22. Prezydent Miasta Łodzi zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
23. W kwestiach nieuregulowanych w „Warunkach przetargu” stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r.
w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).
Marek Jóźwiak
p.o. Dyrektora Wydziału
Zbywania i Nabywania Nieruchomości
https://bip.uml.lodz.pl/urzad-miasta/przetargi/sprzedaz-nieruchomosci/
https://uml.lodz.pl/dla-biznesu/nieruchomosci-na-sprzedaz/sprzedaz-nieruchomosci/
https://nieruchomosci.uml.lodz.pl
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Przetarg to doskonała okazja do nabycia mieszkania poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.