Licytacja komornicza domu: Jadów, gm. Jadów, wołomiński


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

591 000 zł

2 686 zł/m²
220 m²
Organizator licytacji:
KOMORNIK
Termin: 2024-02-28


OBWIESZCZENIE O PIERWSZEJ LICYTACJI NIERUCHOMOŚCI 
nr KW ******************* oraz KW *******************
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Wołominie Paweł Bukszewicz na podstawie art. 953 kpc podaje do publicznej wiadomości, że: w dniu 28-02-2024r. o godz.09:45 w budynku Sądu Rejonowego w Wołominie mającego siedzibę przy ul. Prądzyńskiego 3a, odbędzie się  pierwsza licytacja nieruchomości  

OPIS: nieruchomość stanowią niezabudowane działki gruntu nr ew. 309/1 i 311/2 oraz zabudowane działki nr 783/2 i 783/3 o łącznej powierzchni 5,0485ha. Działki 783/2 i 783/3 stanowią całość gospodarczą i według opini biegłego winny być zbywane łącznie. Na przedmiotowych działkach znajduje się budynek mieszkalny o pow. zabudowy ok 126,00m2, powierzchni uzytkowej ok. 220m2 oraz budynki gospodarcze. W księdze wieczystej o nr KW ******************* w dziale III ujawnione ograniczone prawo rzeczowe-służebność osobistą mieszkania polegającą na prawie korzystania z części budynku mieszkalnego.

nieruchomość położona: 05-280 Jadów, Sitne, nr ew.dz 783/3
należy do dłużników******************* na zasadach wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej
(zgodnie z treścią kw właściciel*******************)
dla której  Sąd Rejonowy w Wołominie Wydział IV Ksiąg Wieczystych
prowadzi księgę  wieczystą o numerze KW *******************   [NKW: *******************]

nieruchomość położona: 05-280 Jadów, Sitne, nr ew.dz 311/2, 783/2, 309/1
należy do dłużnika*******************
(zgodnie z treścią kw właściciel*******************)
dla której  Sąd Rejonowy w Wołominie Wydział IV Ksiąg Wieczystych
prowadzi księgę  wieczystą o numerze KW *******************   [NKW: *******************]
 
Suma oszacowania wynosi 788 000,00zł, zaś cena wywołania jest równa  3/4 sumy oszacowania i wynosi 591 000,00zł. Licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania, to jest 78 800,00zł. Rękojmię należy uiścić najpóźniej w dniu poprzedzającym przetarg w kasie kancelarii lub na konto komornika: 
PKO BP SA IV O/Warszawa 41 10201042 0000 8102 0009 3013.
Zgodnie z przepisem art.976 §1 kpc w przetargu nie mogą uczestniczyć osoby, które mogą nabyć nieruchomość tylko za zezwoleniem organu państwowego, a zezwolenia tego nie przedstawiły oraz inne osoby wymienione w tym artykule.
W ciągu dwóch ostatnich tygodni przed licytacją wolno oglądać nieruchomość w dni powszednie od godz.08:00  do godz.16:00 oraz przeglądać w kancelarii komornika  odpis protokołu oszacowania nieruchomości, operat szacunkowy biegłego sądowego, wypis z rejestru gruntów wraz z mapką z akt postępowania egzekucyjnego.
Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, że wniosły powództwo o zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.
Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.
Sprzedaż nieruchomości na licytacji publicznej w postępowaniu egzekucyjnym podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych (PCC), do którego zapłaty zobowiązany jest nabywca licytacyjny nieruchomości, bądź też w przypadkach prawem przewidzianych komornik wystawi fakturę VAT.
Zgodnie z § 23 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 68, poz.360) komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, w przypadku sprzedaży towarów, wystawiają w imieniu dłużnika i na jego rachunek faktury potwierdzające dokonanie sprzedaży tych towarów. Fakturę wystawia się, jeżeli na dłużniku spoczywa obowiązek podatkowy związany ze sprzedażą towarów ###
Kod publikacji Adradar: AWK13 065 868
Uwaga! Zweryfikuj treść ogłoszenia bezpośrednio u jego źródła!
Informacje prezentowane przez Adradar mogą zawierać błędy, braki lub nieaktualne dane.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PLUS przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz 5063 strony z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Aukcja to doskonała okazja do nabycia domu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.