Przetarg na działkę: wrocławski, gm. Siechnice, Radwanice, Wrocławska
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
165 000 zł
254 zł/m 2
650 m2
Organizator
przetargu:
Urząd Miejski w Siechnicach
Pozostałe przetargi tego organizatora
Urząd Miejski w Siechnicach
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2023-02-02
BURMISTRZ SIECHNIC
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022, poz. 559 z późn. zm.), art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 1899, z późn.zm.), na podstawie § 2 pkt. 2 Uchwały Nr LVII/508/22 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 25 sierpnia 2022 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami, stanowiącymi zasoby komunalne Gminy Siechnice, Zarządzenia Nr 147/2022 Burmistrza Siechnic z dnia 09 sierpnia 2022 r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w obrębie Radwanice, gmina Siechnice,
Ogłasza na dzień 02 lutego 2023 r. II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż następującej nieruchomości:
LP: 1.
Nr KW: WR1O/00018022/3
nr działki: Działka nr 501/5,
obręb: obręb Radwanice
Pow. w (ha): 0,0650
Opis nieruchomości: Nieruchomość niezabudowana, posiadająca bezpośredni dostęp do drogi publicznej – ul. Wrocławska, poprzez ulicę Cmentarną. Regularny kształt prostokąta (szer. ok. 20 m i dł. ok. 32 m). Teren płaski, obsadzony drzewami owocowymi. Działka jest ogrodzona, brak jest bramy wjazdowej - ewentualne zezwolenie na zjazd i montaż bramy wjazdowej będzie leżeć po stronie przyszłego właściciela.
Od południa i południowego wschodu, działka graniczy z nieruchomościami zabudowanymi. Północno – wschodnią granicę stanowi DK 94 – ulica Wrocławska, a od północnego zachodu działka ograniczona ulicą Cmentarną. Działka posiada dostęp do sieci infrastruktury technicznej (elektroenergetycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej i gazowej). Przez teren nieruchomości przebiega przewód gazowy oraz magistrala wodociągowa, powodujące ograniczenia co do możliwości zabudowy przedmiotowej działki zgodnie z jej przeznaczeniem wynikającym z planu miejscowego. W granicach działki przebiega także granica strefy ochronnej, sanitarnej od cmentarza.
Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania zgodnie z mpzp: Tereny zabudowy usługowej, oznaczony symbolem 2U:
1) Usługi podstawowe – handel detaliczny o pow. sprzedaży do 400 m2, gastronomia, drobne rzemiosło usługowo produkcyjne, ochrona zdrowia – gabinety lekarskie
2) Usługi o charakterze biurowym
3) Usługi kultury
Na terenie oznaczonym symbolem 2U zakazuje się prowadzenia działalności związanej z produkcją, dystrybucją, sprzedażą, magazynowaniem artykułów żywnościowych
Cena wywoławcza netto : 165.000,00
Wadium : 16.500,00
Postąpienie : 1.650,00
Godz. Przeprowadzenia przetargu: 9:30
Cena nieruchomości i termin jej wnoszenia: Cena sprzedaży płatna jest przed podpisaniem umowy notarialnej, najpóźniej do dnia zawarcia umowy. Data dokonania wpłaty całej kwoty jest datą uznania rachunku bankowego Gminy.
1. Przetarg odbędzie się 02 lutego 2023 r. w Sali sesyjnej na III piętrze Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice.
2. Terminy przeprowadzenia nieskutecznych przetargów: I przetarg odbył się w dniu 17 listopada 2022 r.
3. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium najpóźniej do dnia 30 stycznia 2023 r. na konto Gminy Siechnice ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice nr 78 9584 1092 2010 1000 0101 0008 (data wpływu kwoty na konto Gminy jest datą uznania wpłaty wadium). Na dowodzie wpłaty wadium za daną działkę należy podać jej numer ewidencyjny i miejscowość, w której działka jest położona.
4. O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu oraz postąpienie nie może wynosić mniej niż wartość podana w ogłoszeniu.
5. Sprzedaż nieruchomości objęta jest obowiązującą w dniu sprzedaży stawką podatku VAT na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2022, poz. 931 z późn.zm.) W dniu zamieszczenia ogłoszenia stawka podatku VAT wynosi 23%.
6. Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej:
- dowód wpłaty wadium,
- w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk z CEIDG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku wspólników spółki cywilnej – wydruk z CEIDG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa,
- w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot.
7. W przypadku, gdy oferentem jest osoba pozostająca w związku małżeńskim na zasadzie ustawowej wspólności majątkowej (w tym prowadząca działalność gospodarczą), do udziału w przetargu wymagana jest obecność obojga małżonków. W przypadku uczestnictwa w przetargu jednego małżonka należy okazać (w oryginale) pisemne oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na przystąpienie małżonka do przetargu z zamiarem nabycia nieruchomości będącej przedmiotem przetargu ze środków pochodzących z majątku wspólnego za cenę ustaloną w przetargu.
8. Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg, zalicza się w poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się niezwłocznie (do 3 dni od dnia zamknięcia przetargu) na wskazany numer konta.
9. Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
10. O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku nieprzystąpienia Nabywcy do zawarcia umowy notarialnej, tj. niestawienia się w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu lub braku wpłaty ceny nieruchomości do dnia zawarcia umowy, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
11. Koszty sporządzenia umowy notarialnej oraz opłaty sądowe związane z dokonaniem wpisów w księdze wieczystej ponosi Nabywca.
12. Nieruchomość jest wolna od wszelkich obciążeń, nie jest przeciwko niej prowadzone postępowanie egzekucyjne, a do chwili obecnej nie były zawierane żadne umowy mające na celu jej zbycie, bądź obciążanie.
13. Nieruchomość można oglądać w dni robocze w godz. 9:00 - 14:00 (po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Siechnicach tel. 71/786 09 63 lub w dowolnym terminie bez obecności pracownika UM w Siechnicach).
14. Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
15. Podmioty zagraniczne wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r., poz. 2278 ).
16. Burmistrz zastrzega sobie prawo odwołania przetargu.
17. Informacje o nieruchomości można uzyskać w pok. nr 213 Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, tel. +48-71-786-09-63, www.siechnice.gmina.pl, https://siechnice.bip.gov.pl/
18. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Siechnicach jest Burmistrz Siechnic, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, nr tel. 71 786 09 01, adres e-mail: Zapytaj o Ofertę
19. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: Zapytaj o Ofertę
20. Administrator informuje, że dane osobowe przetwarzane będą dla celów postępowania przetargowego, jak też dla dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią w związku z ww. postępowaniem i nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym, z wyjątkiem przypadków przewidzianymi przepisami prawa.
21. Dane osobowe będą przez Administratora przetwarzane przez cały czas trwania procesu przetargowego, a także przez okres zgodny z kategorią archiwalną, o której mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
22. Osoba podająca swoje dane posiada prawo do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Z up. Burmistrza
Barbara Borkowska
Dyrektor
Wydziału Gospodarki Przestrzennej
i Nieruchomości
Siechnice, dnia 23.12.2022 r.
Kontakt:
Urząd Miejski w Siechnicach
tel: 71 786 09 63
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
działki
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.