Licytacja komornicza obiektu / lokalu: Będzin, Dąbrowska


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

16 317 180 zł

865 zł/m²
18 856 m²
Organizator licytacji:
KOMORNIK
Termin: 2025-04-09

### Komornik Sądowy

przy Sądzie Rejonowym w Będzinie

Paweł Ciszewski

Kancelaria Komornicza, Jana Sączewskiego 12/14, Będzin, 42-500 Będzin

tel. 32 7295136 / fax. 32 7295136

Sygnatura: Km 841/22 i inne

OBWIESZCZENIE O DRUGIEJ LICYTACJI NIERUCHOMOŚCI W DRODZE LICYTACJI ELEKTRONICZNEJ

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Będzinie Paweł Ciszewski Kancelaria Komornicza nr I w Będzinie podaje do publicznej wiadomości, że w sprawie Km 841/22 i inne w dniu: 09.04.2025 o godzinie: 10:00 rozpocznie się w trybie ustalonym w art. 9864 § 4 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (dalej: kpc) druga licytacja w trybie elektronicznym następujących nieruchomości:

- użytkowania wieczystego położonego przy Dąbrowska ***, 42-504 Będzin , dla której Sąd Rejonowy w Będzinie Wydział Ksiąg Wieczystych (adres: ul. Sączewskiego 23, Będzin, 42-500 Będzin) prowadzi księgę wieczystą o numerze KA1B/********/0.

Opis nieruchomości:
Przedmiotem wyceny jest nieruchomość gruntowa oddana w użytkowanie wieczyste i nieruchomości budynkowe stanowiące oddzielną własność, w skład których wchodzi kompleks zabudowy o funkcji biurowej i magazynowej, 8 garaży w zabudowie szeregowej oraz niezabudowane działki o przeznaczeniu produkcyjno-magazynowym oraz pod drogi publiczne. Powierzchnia nieruchomości gruntowej wynosi 6,8614 ha, łączna powierzchnia użytkowa zabudowań o funkcji magazynowo-usługowej oraz biurowej wynosi 18 855,83 m2. Łączna powierzchnia użytkowa zabudowy garażowej wynosi 144 m2. A.) CZĘŚĆ I - KOMPLEKS ZABUDOWY BIUROWO - MAGAZYNOWEJ B.) CZĘŚĆ II - GARAŻE W ZABUDOWIE SZEREGOWEJ C.) CZĘŚĆ III - NIEZABUDOWANA O PRZEZNACZENIU PRODUKCYJNO-MAGAZYNOWO-USŁUGOWYM D.) CZĘŚĆ IV – NIEZABUDOWANA O PRZEZNACZENIU PRODUKCYJNO-MAGAZYNOWO-USŁUGOWYM E.) CZĘŚĆ V – NIEZABUDOWANA O DOMINUJĄCYM PRZEZNACZENIU POD TEREN DRÓG

Suma oszacowania wynosi 24 475 770,00 zł, zaś cena wywołania jest równa 2/3 sumy oszacowania i wynosi 16 317 180,00 zł. Sprzedaż towaru podlega opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 23%. Wyżej zaprezentowana kwota stanowi kwotę brutto.

W ciągu dwóch tygodni przed licytacją wolno oglądać wyżej wymienioną nieruchomość w dni powszednie od godz. 10:00 do godz. 14:00. W systemie teleinformatycznym udostępnia się natomiast protokół opisu i oszacowania.

Licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania, to jest kwotę 2 447 577,00 zł.

Rękojmię należy złożyć na rachunek bankowy komornika 20 2490 0005 0000 4530 2377 1124 najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem przetargu.

_Sprzedaż dokonywana jest w drodze licytacji elektronicznej. Uczestnictwo w przetargu wymaga założenia konta w systemie teleinformatycznym obsługującym licytacje elektroniczne dostępnym pod adresem_ https://elicytacje.komornik.pl/ _oraz przystąpienia do przetargu na dwa dni robocze przed jego rozpoczęciem. Licytant składa rękojmię najpóźniej na 2 dni robocze przed rozpoczęciem przetargu, a jeżeli bierze udział w licytacji jako pełnomocnik innej osoby, to przedkłada dodatkowo swoje umocowanie. Udział jednego licytanta wystarcza do odbycia przetargu._

Na podstawie art. 9864 § 2 kpc warunkiem udziału w przetargu jest utworzenie indywidualnego konta w systemie teleinformatycznym.

Licytacje wyżej wymienionych nieruchomości odbywają się w trybie elektronicznym i zakończą się w dniu: 16.04.2025 o godzinie: 12:00. Na podstawie art. 9867po § 31 kpc, jeżeli w ciągu 5 minut przed planowanym terminem zakończenia przetargu zgłoszono postąpienie, termin ten ulega odroczeniu o 5 minut. Jeżeli w dodatkowym czasie zgłoszono dalsze postąpienie, termin zakończenia przetargu podlega każdorazowo odroczeniu o kolejne 5 minut, aż do momentu gdy ustaną postąpienia.

Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do przeprowadzenia licytacji i przybicia na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, że wniosły powództwo o zwolnienie przedmiotów od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.

Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.

Zgodnie z art. 976 kpc, w przetargu nie mogą uczestniczyć: dłużnik, komornik, ich małżonkowie, dzieci, rodzice i rodzeństwo oraz osoby obecne na licytacji w charakterze urzędowym, licytant, który nie wykonał warunków poprzedniej licytacji, osoby, które mogą nabyć nieruchomość tylko za zezwoleniem organu państwowego, a zezwolenia tego nie przedstawiły.

Zgodnie z art. 18 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535) komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania cywilnego są płatnikami podatku od dostawy, dokonywanej w trybie egzekucji, towarów będących własnością dłużnika lub posiadanych przez niego z naruszeniem obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 106 c pkt 2 o podatku od towarów i usług faktury dokumentujące dostawę towarów, o której mowa w art. 18 cytowanej ustawy, z tytułu której na dłużniku ciąży obowiązek podatkowy, wystawiają w imieniu i na rzecz dłużnika komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania cywilnego.

Komornik Sądowy

Paweł Ciszewski
Kod publikacji Adradar: AWK15 207 344
Uwaga! Zweryfikuj treść ogłoszenia bezpośrednio u jego źródła!
Informacje prezentowane przez Adradar mogą zawierać błędy, braki lub nieaktualne dane.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PLUS przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz 5063 strony z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Aukcja to doskonała okazja do nabycia obiektu / lokalu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.