Licytacja komornicza obiektu / lokalu: Józefów, Ogrodowa


ARCHIWALNE

Cena wywoławcza:

651 527,25 zł

649 zł/m 2
1 004 m2
Organizator licytacji:
KOMORNIK
Termin: 2022-01-19

Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Otwocku Elżbieta Adamska-Śmigrodzka na podstawie art. 953 kpc podaje do publicznej wiadomości, że w dniu 19-01-2022r. o godz.12:00 w budynku Sądu Rejonowego w Otwocku mającego siedzibę przy ul. Armii Krajowej 2 w sali nr 3, odbędzie się pierwsza licytacja nieruchomości położonej: 05-420 Józefów, ul.Ogrodowa 39, dla której Sąd Rejonowy w Otwocku IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą o numerze KW ******************* do dłużników *********************.

Przedmiotowa nieruchomość położona jest w Józefowie przy ul. Ogrodowej 39, stanowi dz.ew. 88, obręb 61, powiat otwocki, woj. mazowieckie. Nieruchomość zlokalizowana jest w centralnej części Józefowa przy ul. Ogrodowej, w pobliżu ul. Wyszyńskiego jednej z głównych ulic miasta. Odległość do Urzędu Miasta Józefów (centrum Józefowa) wynosi ok. 1,5 km. Dostęp do obiektów użyteczności publicznej średni (m.in. w bliskiej odległości supermarket Tesco). Dostęp do przystanków komunikacji miejskiej w odległości około 1,5 km zlokalizowane przy ul. Piłsudskiego, która stanowi połączenie z m.st. Warszawa. Najbliższe sąsiedztwo stanowi zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Dojazd do przedmiotowej nieruchomości zapewniony jest z ul. Ogrodowej stanowiącą drogę publiczną o utwardzonej nawierzchni. Ze względu na takie położenie nieruchomości na tle rynku oraz transakcji przyjętych do analizy i porównania w procesie wyceny lokalizację nieruchomości uznano jako średnio korzystną.

Opis nieruchomości
Przedmiotowa działka będąca przedmiotem własności oznaczona w ewidencji gruntów numerem 88 o powierzchni 1593 m2 posiada kształt regularny zbliżony do prostokąta. Działa posiada wymiary ok 26,50 m szerokości oraz 59,60 m długości. Działka jest ogrodzona – siatką niskiej jakości, ogrodzenie nieszczelne. Teren działek płaski, niezagospodarowany, porośnięty roślinnością trawiastą oraz drzewami.
Działka posiada dostęp do pełnego uzbrojenia terenu: w ulicy znajduje się energia elektryczna, woda miejska, kanalizacja miejska, gaz ziemny.

Budowle i inne urządzenia ze wskazaniem ich przeznaczenia:
Na działce znajduje się budynek usługowo warsztatowy o konstrukcji murowanej, budynek jest w trakcie budowy. Budowa rozpoczęła się pod koniec lat 80 tych, pozwolenie z roku 1988. Budynek jest w stanie surowym otwartym. Brak stolarki okiennej, obecnie brak dachu, został rozebrany. Wcześniej dach uległ częściowemu spaleniu. Brak instalacji wewnętrznych, brak tynków oraz elewacji. Brak wylewek na parterze i piwnicy. Stan techniczny obiektu jest bardzo słaby, w celu ukończenia inwestycji konieczna jest naprawa obiektu, gdyż od wielu lat stoi on niezabezpieczony. Budynek był projektowany jako budynek warsztatowy o działalności wyrób i naprawa urządzeń elektronicznych na piętrze oraz elektrotechnika – wyrób sprzętu oświetleniowego na parterze. Wg projektu w piwnicy miała się znajdować część socjalna dla pracowników oraz pomieszczenia techniczne wraz z kotłownią. Na parterze znajdować ma się hala produkcyjna głośna, hala montażu oraz magazynu. Na piętrze – pomieszczenia produkcyjne ciche, pomieszczenia napraw, magazyn podzespołów, biuro oraz pomieszczenia socjalne. Dodatkowo wykonano 3 kondygnację budynku (2 piętro) brak jest tej kondygnacji w projekcie budowlanym. Opis konstrukcji wg projektu budowlanego. Fundamenty – żelbetowe, ściany fundamentowe z bloczków betonowych oraz cegła biała. Ściany zewnętrzne z cegły białej oraz z cegły ceramicznej. Dodatkowo konstrukcja stanowi słupy murowane z cegły pełnej. Stropy – typu DZ-3 – (stropy z elementów prefabrykowanych, składający się z belek żelbetowych oraz pustaków żużlobetonowych, oparte na podciągach stalowych). Na drugim piętrem wykonano z płyt betonowych. Dach konstrukcji drewnianej, kryty papą – obecnie rozebrany, gdyż uległ spaleniu. Schody wewnętrzne – żelbetowe. Stan techniczny obiektu jest bardzo słaby, w celu ukończenia inwestycji konieczna jest naprawa obiektu, gdyż od wielu lat stoi on niezabezpieczony. Budynek jest wykonany niezgodnie z pozwoleniem na budowę, gdyż w Starostwie Powiatowym w Otwocku znajduje się pozwolenie dotyczące obiektu dwukondygnacyjnego + piwnica o pow. zab. 544,67 m˛. Powierzchnia użytkowa budynku wg projektu znajdującego się w Starostwie Powiatowym w Otwocku wynosi 1003,58 m˛.
Powierzchnia użytkowa wszystkich kondygnacji wynosi 1003,58 m˛.
Powierzchnia budynku liczona bez klatek schodowych wynosi 955,82 m˛.
Budynek został wybudowany jako większy, jest dłuższy o ponad 20 m. Zgodnie z projektem budynek powinien mieć długość 27,65 m – obecnie zgodnie z inwentaryzacją ma długość 40,67 m. Budynek jest również wyższy posiada dodatkowo 3 kondygnację naziemną, w projekcie budowlanym z 1988 r. była dwie kondygnacje.

Zgodnie z treścią operatu szacunkowego biegły otrzymał od właściciela nieruchomości ******************** kserokopię inwentaryzacji budynku wykonaną w lutym 1992 r. Zgodnie z powyższym budynek posiada 3 kondygnacje nadziemne oraz 1 podziemną. Powierzchnia zabudowy wynosi 697,48 m2. W inwentaryzacji wskazano, że budynek wykonano w stanie surowym (bez okien i drzwi). Z powyższego wynika, że budynek w roku 1992 był w podobnym stanie wykończenia co obecnie. Obecnie
również nie ma na budynku dachu, gdyż został rozebrany, częściowo uległ spaleniu. Poniżej wskazano zestawienie powierzchni wg inwentaryzacji z roku 1992 r. Jest ona zgodna ze stanem rzeczywistym obiektu.

Powierzchnia użytkowa wszystkich kondygnacji wynosi 2050 m2. Powierzchnia budynku liczona bez klatek schodowych wynosi 1950 m2. Nie odnaleziono informacji by wydano nowe pozwolenie na nowy projekt zamienny o 3 kondygnacjach naziemnych + jedna podziemna. Przedłożona inwentaryzacja budynku z roku 1992 r. nie posiada żadnej pieczątki urzędowej, zatem nie została zgłoszona do Urzędu Miejskiego w Józefowie lub do Starostwa Powiatowego w Otwocku w celu wydania nowej zamiennej decyzji pozwolenie na budowę. Nie wiadomo, czy pozwolenie na budowę nie wygasło, gdyż zostało one wydane w roku 1988, właściciel nieruchomości nie przedstawił dziennika budowy inwestycji. Nie przedstawił również innych pozwoleń na budowę oprócz decyzji z dnia 24.06.1988 r. nr 53/88. Budynek jest obecnie w bardzo złym stanie. Od 30 lat jest nie użytkowany, pokrycie dachu jest zniszczone. Stropy budynku są naruszone w wielu miejscach, są ugięte. Budynek był podpalany, co widoczne było na pokryciu dachu. Obecnie dach został rozebrany. Budynek jest zawilgocony oraz zagrzybiony z uwagi na niezabezpieczenie budynku przez kilkadziesiąt lat. W budynku robione były ogniska, służył jako punkt spotkań dla osób bezdomnych o czym świadczą grafity na ścianach, składowiska butelek, puszek i miejsca po ogniskach. Po oględzinach można stwierdzić, że stan techniczny budynku jest bardzo zły i nadaje się do generalnego remontu lub wyburzenia. W przypadku gdyby budowa miałaby być kontynuowana po takim okresie niszczenia budynku należałoby go częściowo rozebrać w celu wymiany elementów popękanych skorodowanych. Należałoby dokonać ekspertyzy budowlanej czy stropy nadają się do użytkowania, gdyż są one ugięte w wielu miejscach, ponadto w niektórych miejscach w stropach są dziury i pęknięcia. Jednakże z uwagi na okoliczność, że zgodnie z dostępnymi dokumentami budynek stanowi samowolę budowlaną, gdyż jest dwukrotnie większy od budynku, który miał być pierwotnie budowany wg pozwolenia. Obecnie wykonywany budynek jest niezgodny z założeniami Studium, gdyż teren oznaczony jest symbolem Ml - Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na działkach leśnych w rejonach w pełni zurbanizowanych. Dla nieruchomości w dniu 14.09.2004 r. przez Burmistrza Miasta Józefowa została wydana Decyzja nr 237/04 odmawiająca wydania decyzji o warunkach zabudowy - Rodzaj inwestycji: Budowa dwóch budynków wielorodzinnych (po 6 mieszk.) na dz nr 90 obr. 61, i zmianę sposobu użytkowania budynku produkcyjnego 3 kondygnacyjnego na budynek mieszkalny wielorodzinny (dz. 88 obr. 61) oraz budowa budynku wielorodzinnego na dz. 89 obr. 61. Z informacji dostępnej na stronie miasta Józefów wynika, że decyzja była odmowna.

Z uwagi na powyższe biegły stwierdził, że wartość nieruchomości obecnie stanowi grunt jako grunt niezabudowany, a rozpoczęta budowa może stanowi tylko wartość materiałów porozbiórkowych.

PRZEZNACZENIE NIERUCHOMOŚCI W PLANIE MIEJSCOWYM
Zgodnie z art. 154 ustawy o gospodarce nieruchomościami przeznaczenie nieruchomości ustala się na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W przypadku braku planu przeznaczenie ustala się na podstawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Obszar, na którym
znajduje się przedmiotowa nieruchomość nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Zgodnie ze Studium Zagospodarowania Przestrzennego miasta Józefowa uchwalonym uchwałą Rady Miejskiej w Józefowie 273/III/2001 r. z dnia 01.02.2001 r. następnie zmienionym uchwałą Rady Miejskiej w Józefowie 330/V/2010 r. z dnia 15.07.2010 r. oraz zmienione uchwałą nr 174/VII/2016 Rady Miejskiej w Józefowie z dnia 24.05.2016 r. oraz uchwałą Rady Miejskiej w Józefowie Nr 263/VIII/2020 z dnia 2020-12-18 teren na którym znajduje się przedmiot wyceny oznaczony jest symbolem Ml - Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na działkach leśnych w rejonach w pełni zurbanizowanych.

W dniu 14.09.2004 r. przez Burmistrza Miasta Józefowa została wydana Decyzja nr 237/04 odmawiająca wydania decyzji o warunkach zabudowy - Rodzaj inwestycji: Budowa dwóch budynków wielorodzinnych (po 6 mieszk.) na dz nr 90 obr. 61, i zmianę sposobu użytkowania budynku produkcyjnego 3 kondygnacyjnego na budynek mieszkalny wielorodzinny (dz. 88 obr. 61) oraz budowa budynku wielorodzinnego na dz. 89 obr. 61. Z informacji dostępnej na stronie miasta Józefów wynika, że decyzja była odmowna.

Suma oszacowania nieruchomości wynosi 868 703,00 zł , zaś cena wywołania jest równa  3/4  sumy oszacowania i wynosi 651 527,25 zł.

Licytant przystępujący do przetargu powinien złożyć rękojmię w wysokości jednej dziesiątej sumy oszacowania, to jest 86 870,30 zł najpóźniej w dniu poprzedzającym przetarg. Rękojmia powinna być złożona w gotówce albo książeczce oszczędnościowej banków uprawnionych według prawa bankowego zaopatrzonej w upoważnienie właściciela książeczki do wypłaty całego wkładu stosownie do prawomocnego postanowienia sądu o utracie rękojmi. Rękojmię można uiścić także na konto  komornika:
PKO BP SA 12  O. Warszawa 53 10201127 0000 1302 0167 5354.
Uprasza się o wpłaty wadium w dniach 17.01.2022 roku. oraz 18.01.2022 roku.

Zgodnie z przepisem art. 976 §1 kpc w przetargu nie mogą uczestniczyć osoby, które mogą nabyć nieruchomość tylko za zezwoleniem organu państwowego, a zezwolenia tego nie przedstawiły oraz inne osoby wymienione w tym artykule.

W ciągu dwóch ostatnich tygodni przed licytacją wolno oglądać nieruchomość w dni powszednie od godz.12:00 do godz.16:00 oraz przeglądać w  Sądzie Rejonowym w Otwocku przy ul. Armii Krajowej 2 Biuro Obsługi Interesanta, Czytelnia akt, odpis protokołu oszacowania nieruchomości, operat szacunkowy biegłego sądowego, wypis z rejestru gruntów wraz z mapką z akt postępowania egzekucyjnego (sygn. akt I Co 114/17).

Prawa osób trzecich nie będą przeszkodą do licytacji i przysądzenia własności na rzecz nabywcy bez zastrzeżeń, jeżeli osoby te przed rozpoczęciem przetargu nie złożą dowodu, że wniosły powództwo o zwolnienie nieruchomości lub przedmiotów razem z nią zajętych od egzekucji i uzyskały w tym zakresie orzeczenie wstrzymujące egzekucję.

Użytkowanie, służebności i prawa dożywotnika, jeżeli nie są ujawnione w księdze wieczystej lub przez złożenie dokumentu do zbioru dokumentów i nie zostaną zgłoszone najpóźniej na trzy dni przed rozpoczęciem licytacji, nie będą uwzględnione w dalszym toku egzekucji i wygasną z chwilą uprawomocnienia się postanowienia o przysądzeniu własności.

Zgodnie z § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 68, poz.360) komornicy sądowi wykonujący czynności egzekucyjne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego, w przypadku sprzedaży towarów, wystawiają w imieniu dłużnika i na jego rachunek faktury potwierdzające dokonanie sprzedaży tych towarów. Fakturę wystawia się, jeżeli na dłużniku spoczywa obowiązek podatkowy związany ze sprzedażą towarów.
 
Zgodnie z ustawą z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz.U. 2000 nr 86 poz. 959 z póź. zm.) czynność sprzedaży obciążona jest podatkiem PCC.

Po myśli art. 305 § 2 kodeksu karnego kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, udaremnia lub utrudnia przetarg publiczny albo wchodzi w porozumienie z inną osobą działając na szkodę właściciela mienia albo osoby lub instytucji, na rzecz której przetarg jest dokonywany, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla użytkowników PRO przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar


Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.


Licytacja to doskonała okazja do nabycia obiektu / lokalu poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem.