Przetarg na działkę: Ostrowiec Świętokrzyski, Jana Kilińskiego
ARCHIWALNE
Cena wywoławcza:
327 000 zł
90,08 zł/m 2
3 630 m2
Organizator
przetargu:
Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim
Pozostałe przetargi tego organizatora
Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim
Pozostałe przetargi tego organizatora
Termin: 2023-02-06
1 | S t r o n a
O G Ł O S Z E N I E O P R Z E T A R G U
Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
na podstawie art. 30 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r.
poz. 559 z późn zm.), art. 38 ust. 1, 2 i art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
(tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 z późn. zm.), oraz § 6 ust 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września
2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tekst jednolity:
Dz. U. z 2021 r. poz. 2213), w związku z wykonaniem Uchwały Nr LXV/66/2022 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
z dnia 19 lipca 2022 r. w sprawie zbycia nieruchomości i Zarządzenia Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego
Nr V/414/2022 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 30 września 2022 r. w sprawie ustalenia warunków
przeprowadzenia przetargu na sprzedaż nieruchomości
ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż niezabudowanej
nieruchomości, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 12/6
(obr. 34, ark. 5) o pow. 0,3630 ha, położonej w Ostrowcu Świętokrzyskim
przy ul. Jana Kilińskiego, stanowiącej własność Gminy Ostrowiec Świętokrzyski,
objętej księgą wieczystą Nr KI1O/00070681/8.
Cena wywoławcza netto: 327 000,00 zł
Wysokość wadium: 32 700,00 zł
Minimalne postąpienie nie może być niższe niż: 3 270,00 zł
Jeżeli na dzień sprzedaży nie zmienią się uwarunkowania mające wpływ na podatek VAT, zgodnie z ustawą
z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.),
sprzedaż nieruchomości będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki obowiązującej w dacie
sprzedaży. Aktualnie stawka podatku VAT wynosi 23%.
Termin i miejsce przetargu:
Przetarg odbędzie się w dniu 6 lutego 2023 r. w Urzędzie Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego przy ul. Jana
Głogowskiego 3/5 w sali przy Biurze Obsługi Interesanta, o godzinie 1000
.
Informacje dotyczące wadium:
Wadium należy uiścić do dnia 31 stycznia 2023 r. Wadium może być wnoszone wyłącznie w pieniądzu PLN
w formie wpłaty gotówkowej w kasie Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego lub przelewu bankowego
na konto Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego - Santander Bank Polska S.A. 61 1090 2040 0000 0001
4742 2947.
Dokument wpłaty wadium powinien zawierać dane uczestnika przetargu oraz oznaczenie nieruchomości,
na którą wadium jest wnoszone. Datą wniesienia wadium w formie przelewu bankowego jest data uznania
rachunku bankowego Gminy Ostrowiec Świętokrzyski.
Wadium wpłacone przez osobę, która wygra przetarg zalicza się na poczet ceny nabycia.
Oferentom, którzy nie wygrają przetargu, wadium zwraca się niezwłocznie – nie później niż przed upływem 3 dni
od dnia zamknięcia lub odwołania przetargu – przelewem na wskazane konto.
W przypadku uchylania się nabywcy wyłonionego w przetargu od zawarcia warunkowej umowy sprzedaży i umowy
przeniesienia prawa własności nieruchomości, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
.
Opis nieruchomości:
Nieruchomość położona jest w strefie pośredniej miasta Ostrowca Świętokrzyskiego. Najbliższe otoczenie
stanowią tereny niezabudowane oraz nieruchomości zabudowane budynkami handlowo-usługowymi.
Działka o kształcie regularnym, zbliżonym do prostokąta. Teren nieruchomości nieogrodzony. Na działce
występują nierówności oraz wzdłuż zachodniej granicy działki przebiega rów. Nieruchomość porośnięta jest
roślinnością trawiastą oraz samosiewnymi drzewami.
Dojazd do nieruchomości zapewniony jest z drogi publicznej powiatowej o nawierzchni asfaltowej –
ul. Jana Kilińskiego poprzez działkę nr 12/5 (obr. 34, ark. 5), wydzieloną pod poszerzenie pasa drogowego –
ul. Jana Kilińskiego, stanowiącą obecnie własność Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, dla której w ewidencji
gruntów wykazany jest użytek „Tp” – grunty przeznaczone pod budowę dróg publicznych lub linii kolejowych.
Na zrealizowanie zjazdu z drogi publicznej powiatowej wymagane będzie uzyskanie przez inwestora decyzji
zarządcy drogi o zezwoleniu na lokalizację zjazdu, za pośrednictwem Wydziału Infrastruktury i Rozwoju Powiatu
Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Rejon nieruchomości uzbrojony jest w następujące sieci uzbrojenia technicznego: energię elektryczną, wodociąg,
kanalizację, gaz oraz sieć telekomunikacyjną.
Włączenie nowych obiektów do infrastruktury technicznej będzie możliwe na warunkach i w uzgodnieniu
z poszczególnymi gestorami sieci. Czynności te pozostają po stronie przyszłego nabywcy nieruchomości.
Jak wynika z treści mapy zasadniczej, na terenie działki nr 12/6 znajduje się słup elektroenergetyczny z linią
napowietrzną eSN.
Korzystanie z tego urządzenia infrastruktury technicznej, co do zakresu odpowiada służebności przesyłu,
o której mowa w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1360
z późn. zm.)
Poza tym nieruchomość nie jest przedmiotem obciążeń ani zobowiązań.
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte nieruchomości oraz za istnienie
podziemnych urządzeń infrastruktury technicznej, które dotychczas nie zostały zinwentaryzowane
i zaewidencjonowane.
W razie ujawnienia w trakcie wykonywania robót budowlanych dotąd nieustalonych sieci lub innych urządzeń
infrastruktury technicznej, inwestor wygrywający przetarg zobowiązany będzie dokonać stosownych powiadomień
gestorów sieci, a wynikłe kolizje rozwiązać własnym staraniem oraz na własny koszt.
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski nie dysponuje danymi co do warunków gruntowo-wodnych oraz ewentualnego
występowania zanieczyszczeń gruntu. Osoby zamierzające wziąć udział w przetargu mogą za zgodą Gminy
Ostrowiec Świętokrzyski wykonać stosowne badania, własnym staraniem i na własny koszt.
Teren, na którym położona jest przedmiotowa działka nie jest objęty ustaleniami żadnego obowiązującego
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta i nie ogłoszono o przystąpieniu przez Gminę
Ostrowiec Świętokrzyski do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu
do obszaru tej nieruchomości.
Zgodnie ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Ostrowca
Świętokrzyskiego, zatwierdzonego uchwałą Nr XXXVIII/97/2020 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia
28 października 2020r. – działka nr 12/6 znajduje się w strefie oznaczonej symbolem „G” – OSIEDLE
KAMIENNA, na terenie o funkcji określonej jako: „tereny zabudowy produkcyjno-usługowej (PUG)” oraz położona
jest na obszarze narażonym na zalanie w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wału przeciwpowodziowego.
Decyzją o warunkach zabudowy Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego znak: WPR-I.6730.47.2021.KOD
z dnia 03.06.2022 r., dla przedmiotowej działki zostały ustalone warunki zabudowy dla inwestycji polegającej
na budowie budynku magazynowego (zabudowa usługowa).
Z ustaleniami w/w decyzji można zapoznać się w Wydziale Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ostrowca
Świętokrzyskiego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu (41 26 72 265).
Zagospodarowanie nieruchomości, budowa obiektu budowlanego lub wykonanie innych robót budowlanych
oraz wydanie pozwolenia na budowę uzależnione będzie od konieczności uzyskania przez inwestora decyzji
Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego o warunkach zabudowy na zasadach i w trybie określonym
ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity:
Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.).
Szczegółowe informacje w sprawach dot. przeniesienia w/w decyzji o warunkach zabudowy lub warunków
zabudowy i zagospodarowania nieruchomości można uzyskać w Wydziale Planowania i Rozwoju Urzędu Miasta
Ostrowca Świętokrzyskiego.
W ewidencji gruntów wykazane są dla działki nr 12/6 użytki gruntowe z grupy gruntów rolnych, oznaczone
symbolami: ŁII (łąki trwałe klasy II – pow. użytku 0,3373 ha) i N (nieużytki – pow. użytku 0,0257 ha).
Z uwagi na użytki rolne figurujące na w/w nieruchomości:
− zmiana sposobu zagospodarowania działki na inne cele niż rolnicze może nastąpić zgodnie z ustawą
z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1326
z późn. zm.) i wymagać będzie uzyskania przez inwestora decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntu
z produkcji rolniczej;
− usunięcie drzew z terenu nieruchomości może nastąpić zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm.).
Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym, ewentualne uporządkowanie terenu następuje na koszt
i staraniem nabywcy.
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, tj. ustawą z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu
ustroju rolnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 461 z późn. zm.), prawo pierwokupu przedmiotowej działki
przysługuje z mocy ustawy Krajowemu Ośrodkowi Wsparcia Rolnictwa działającemu na rzecz Skarbu Państwa.
W związku z powyższym, z nabywcą wyłonionym w przetargu zostanie zawarta warunkowa umowy sprzedaży.
W przypadku nieskorzystania przez Skarb Państwa, reprezentowany przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
z przysługującego mu prawa pierwokupu – z nabywcą zostanie zawarta umowy przeniesienia prawa własności
nieruchomości.
Koszty związane z zawarciem warunkowej umowy sprzedaży i umowy przeniesienia prawa własności
nieruchomości w formie aktów notarialnych oraz opłaty sądowe związane z dokonywaniem wpisów w księgach
wieczystych ponosi nabywca.
Okazanie punktów granicznych działki przez geodetę uprawnionego pozostaje po stronie nabywcy i na jego
koszt.
Dodatkowe informacje związane z uczestnictwem w przetargu:
1. W przetargu mogą wziąć udział osoby, które wpłacą wymagane wadium.
2. Komisja przetargowa przed otwarciem przetargu potwierdza wniesienie wadium przez uczestników
przetargu. Przed otwarciem przetargu jego uczestnik winien przedłożyć komisji przetargowej dokument
potwierdzający tożsamość.
4 | S t r o n a
3. W przypadku, gdy uczestnikiem przetargu jest osoba inna niż osoba fizyczna, osoba upoważniona
do reprezentowania uczestnika powinna przedłożyć do wglądu aktualny wypis z Krajowego Rejestru
Sądowego, a osoba prowadząca działalność gospodarczą zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej. Jeżeli uczestnik jest reprezentowany przez pełnomocnika, konieczne jest przedłożenie
oryginału pełnomocnictwa upoważniającego do działania na każdym etapie postępowania przetargowego.
4. W przypadku uczestnictwa w przetargu pełnomocnika reprezentującego osobę fizyczną – wymagane jest
okazanie stosownego pełnomocnictwa, upoważniającego do uczestnictwa w przetargu i nabycia
nieruchomości, za wylicytowaną przez niego cenę.
5. W przypadku uczestnictwa w przetargu jednego z małżonków – wskazane jest przedłożenie pisemnej zgody
współmałżonka do reprezentowania go w przetargu i nabycia nieruchomości za środki pochodzące
z majątku wspólnego za wylicytowaną przez niego cenę lub też złożenie przez osobę przystępującą
do przetargu oświadczenia woli, że nabycie nieruchomości nastąpi na majątek odrębny. Z uwagi na treść
art. 37 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny opiekuńczy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r.
poz. 1359) nabycie wylicytowanej nieruchomości będzie wymagało dla swej ważności zgody drugiego
małżonka wyrażonej w formie aktu notarialnego albo poprzez wspólne przystąpienie małżonków do aktu
notarialnego nabycia nieruchomości albo wyrażenie zgody w osobnym akcie notarialnym.
6. W przypadku, gdy nabywcą nieruchomości będącej przedmiotem przetargu zostanie cudzoziemiec,
w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (tekst
jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 2278), będzie on zobowiązany do dnia zawarcia umowy sprzedaży tej
nieruchomości, przedłożyć zbywającemu wydane na zasadach i w sytuacjach przewidzianych cyt. ustawą
zezwolenie właściwego ministra na nabycie nieruchomości, chyba że zajdą przewidziane powołaną ustawą
przesłanki wyłączające wymóg uzyskania takiego zezwolenia.
7. Organizator przetargu jest uprawniony do żądania, od uczestnika przetargu będącego osobą fizyczną,
przedstawiciela uczestnika przetargu oraz uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki
organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, danych obejmujących: imię (imiona) i nazwisko, numer
identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), adres zamieszkania
oraz adres do doręczeń, w tym adres elektroniczny.
W przypadku osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego zamiast numeru identyfikacyjnego
Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), organizator przetargu może żądać
numeru paszportu lub innego dokumentu tożsamości.
Szczegółowych informacji o przetargu udziela:
− na temat warunków przetargu – Referat Przetargów i Zamówień Publicznych – Wydział Organizacyjno -
Prawny Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, tel. 41 2672133,
− na temat nieruchomości – Referat Obrotu Nieruchomościami – Wydział Mienia Komunalnego Urzędu Miasta
Ostrowca Świętokrzyskiego, tel. 41 2672265.
Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego zastrzega sobie prawo odwołania przetargu w przypadku
zaistnienia ważnych powodów będących podstawą jego odwołania.
Z up. Prezydenta Miasta
Dominik Smoliński
Wiceprezydent Miasta
Ostrowca Świętokrzyskiego
___________________________
Prezydent Miasta
Ostrowiec Świętokrzyski, dnia 20 grudnia 2022 rokufot. geoportal.gov.pl
Aktualne obwieszczenia dostępne są dla
użytkowników
PRO
przeszukiwarki
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
portali nieruchomości Adradar
Adradar monitoruje 52 portale nieruchomości oraz ponad 1000 stron z licytacjami komorniczymi i przetargami.
Wysyłamy powiadomienia o niepublikowanych wcześniej nowościach w ciągu 8 minut.
Zobacz także:
Podobne licytacje komornicze:
Podobne licytacje komornicze:
Przetarg
to doskonała okazja do nabycia
działki
poniżej wartości rynkowej. Pamiętaj jednak, że inwestycja w taką nieruchomość może się wiązać ze zwiększonym
ryzykiem.